Ewa Wanat o wynikach RDC: Radia nie zbuduje się w trzy miesiące
Wyniki słuchalności Polskiego Radia RDC i jego nową ramówkę komentuje dla serwisu Wirtualnemedia.pl Ewa Wanat, dyrektor programowa stacji. - Na razie budujemy markę, zwiększamy jej świadomość wśród słuchaczy - mówi.
Według raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl udział Polskiego Radia RDC w rynku warszawskim od września do listopada 2013 roku wynosił 0,5 proc., co oznacza spadek o 0,1 pkt proc. w skali roku (zobacz pełne dane).
We wrześniu br. dyrektor programowa Ewa Wanat wprowadziła w RDC nową ramówkę (przeczytaj o niej więcej). Wanat uważa jednak, że minął zbyt krótki okres od jej startu, by móc rzetelnie odnieść się do wyników słuchalności. - Badania były robione na bardzo małej grupie, więc wynik mógł oscylować wokół błędu statystycznego - przekonuje.
>>> Akcja promocyjna Polskiego Radia RDC zakończona na komisariacie
Czy nowa ramówka przyjęła się wśród słuchaczy? Ewa Wanat tłumaczy, że jest za wcześnie, aby to oceniać. Jak twierdzi, na zbudowanie pozycji radia potrzeba lat, a nie miesięcy. - Radia nie stworzy się w trzy miesiące, tak jak autostrad nie zbuduje się w kilka miesięcy - mówi nam Wanat. - W Tok FM wprowadzanie ramówki zajęło dwa lata i po tym okresie mogliśmy to spokojnie oceniać - dodaje.
Dyrektor programowa Polskiego Radia RDC nie planuje żadnych zmian w ramówce. - Nie wolno po trzech miesiącach dokonywać takich zmian. Ramówka jest jak konstrukcja, musi trwać i musi być stabilna - mówi nam Wanat. Jej zdaniem radio na razie „buduje markę”. - Nasze radio jest elitarne, niszowe. Są słuchacze, którzy potrzebują takiego radia i my je dla nich tworzymy. Na razie budujemy markę, zwiększamy jej świadomość wśród słuchaczy - podsumowuje Ewa Wanat.
Dołącz do dyskusji: Ewa Wanat o wynikach RDC: Radia nie zbuduje się w trzy miesiące
Poranny program w RDC prowadzą obecnie Grzegorz Chlasta (pon-cz) i Ewa Wanat (pt).