Facebook udostępnia informacje o reklamach zamieszczanych w serwisie
Facebook chce zwiększyć transparentność reklam wyświetlanych na platformie i udostępniać więcej informacji o stronach. Według serwisu przekazywanie użytkownikom większej ilości informacji o organizacjach i ich reklamach będzie oznaczać zwiększoną odpowiedzialność reklamodawców za zapobieganie nadużyciom.
Zamieszczanie informacji na temat reklam i ich źródeł Mark Zuckerberg zapowiedział po raz pierwszy we wrześniu ub.r. Wówczas dotyczyło to reklam o charakterze politycznym i było odpowiedzią serwisu na zarzuty o to, że tego typu przekaz miał niekorzystny wpływ na ostatnie wybory prezydenckie w USA.
Później, m.in. w związku z aferą Cambridge Analytica szef Facebooka zapowiedział zwiększenie transparentności także w wypadku innych reklam emitowanych na platformie. Teraz serwis ogłosił oficjalnie wprowadzenie takiego mechanizmu dla wszystkich użytkowników Facebooka.
Zgodnie z informacjami Facebooka możliwe będzie zobaczenie wszystkich reklam aktualnie uruchomionych przez daną stronę na Facebooku, Instagramie, w aplikacji Messenger i sieci partnerskiej, nawet jeśli reklamy te nie są wyświetlane konkretnej osobie.
Według serwisu wystarczy zalogować się na Facebooku, odwiedzić dowolną stronę i wybrać menu „Informacje i reklamy". Po obejrzeniu reklamy możliwe będzie także zgłoszenie treści budzącej wątpliwości za pomocą funkcji „Zgłoś reklamę".
Zmianie ulega też polityka informacyjna dotycząca stron działających na Facebooku. Nawet jeśli dana strona aktualnie nie prowadzi żadnej kampanii reklamowej, Facebook udostępni informacje na jej temat, takie jak niedawne zmiany nazwy czy data powstania. Kolejne kategorie informacji będą dodawane w nadchodzących tygodniach.
Facebook zapowiada, że obie nowe funkcje będą dostępne globalnie, jednak wprowadzenie ich do wszystkich lokalnych wersji platformy może zająć nieco czasu.
W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).
Dołącz do dyskusji: Facebook udostępnia informacje o reklamach zamieszczanych w serwisie