„Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najniższą sprzedażą w historii (dane za maj)
Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w maju br. był „Fakt”, który zanotował jednak największy spadek w zestawieniu. Na plusie znalazła się tylko „Gazeta Polska Codziennie” - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w maju 2016 roku wyniosła 276 051 egz., czyli o 9,78 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl to był największy spadek w zestawieniu. Dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii - tak samo jak „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 141 652 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 9,22 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 5,35 proc. do 136 295 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 3,95 proc. Dziennik ten w maju br. sprzedawał się w liczbie 54 082 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 673 egz., po spadku o 6,91 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 3,98 proc. i wyniosła 20 736 egz.
ZKDP | maj | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 412 278 | 276 051 | 276 051 | 436 705 | 305 990 | 305 990 | -9,78% |
Gazeta Wyborcza | 230 481 | 160 029 | 141 652 | 240 385 | 174 566 | 156 043 | -9,22% |
Super Express | 234 551 | 137 015 | 136 295 | 253 792 | 144 712 | 143 992 | -5,35% |
Rzeczpospolita | 62 235 | 54 241 | 54 082 | 64 807 | 57 061 | 56 305 | -3,95% |
Dziennik Gazeta Prawna | 55 431 | 51 100 | 43 673 | 57 379 | 55 299 | 46 914 | -6,91% |
Przegląd Sportowy | 54 687 | 27 615 | 27 615 | 59 930 | 29 713 | 29 713 | -7,06% |
Gazeta Polska Codziennie | 57 615 | 20 749 | 20 736 | 57 826 | 19 953 | 19 942 | 3,98% |
Puls Biznesu | 13 280 | 12 708 | 10 325 | 15 038 | 13 965 | 10 600 | -2,59% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 338 | 5 006 | 4 521 | 10 377 | 5 343 | 4 835 | -6,49% |
W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 2,62 proc.
Najwięcej w tym ujęciu straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 6,98 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | maj | kwiecień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 412 278 | 276 051 | 276 051 | 420 044 | 283 381 | 283 381 | -2,59% |
Gazeta Wyborcza | 230 481 | 160 029 | 141 652 | 243 392 | 170 554 | 152 281 | -6,98% |
Super Express | 234 551 | 137 015 | 136 295 | 240 290 | 146 061 | 145 341 | -6,22% |
Rzeczpospolita | 62 235 | 54 241 | 54 082 | 63 488 | 54 903 | 54 805 | -1,32% |
Dziennik Gazeta Prawna | 55 431 | 51 100 | 43 673 | 53 493 | 51 283 | 43 731 | -0,13% |
Przegląd Sportowy | 54 687 | 27 615 | 27 615 | 54 450 | 26 910 | 26 910 | 2,62% |
Gazeta Polska Codziennie | 57 615 | 20 749 | 20 736 | 57 384 | 20 543 | 20 530 | 1,00% |
Puls Biznesu | 13 280 | 12 708 | 10 325 | 13 313 | 12 576 | 10 206 | 1,17% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 338 | 5 006 | 4 521 | 7 296 | 5 076 | 4 725 | -4,32% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Rzeczpospolita” z najniższą sprzedażą w historii (dane za maj)