„Fakt” liderem sprzedaży dzienników w kioskach, zyskał „Super Express”
Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w maju br. pozostał „Fakt”. Większość gazet zanotowało spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Super Express”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w maju 2013 roku wyniosła 333 804 egz. W porównaniu do maja 2012 roku zmniejszyła się ona o 12,24 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,82 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
Drugie miejsce zajął „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 156 325 egz., notując największy wzrost w zestawieniu wynoszący 1,46 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 135 009 egz., po spadku o 10,15 proc.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,47 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 66,27 proc.
Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w maju 2013 roku wynosiła 25 765 egz. i stanowiła 98,18 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media).
Z kolei oczko niżej uplasowała się „Rzeczpospolita”. Jej sprzedaż w kioskach wyniosła 12 107 egz., co oznacza 18,35 proc. udziału w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 30,16 proc. Dziennik ten pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 67,58 proc.
Natomiast „Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 11 552 egz., co stanowiło 22,99 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 14,02 proc.
Wirtualnemedia.pl | maj | |||||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||||
Tytuł | Rozpow. Płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań drukowanych | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań drukowanych | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 337790 | 337790 | 333804 | 3888 | 384349 | 384349 | 380371 | 3905 |
Super Express | 157873 | 157153 | 156325 | 828 | 156371 | 155614 | 154077 | 1372 |
Gazeta Wyborcza | 230410 | 203740 | 135009 | 66485 | 248700 | 229269 | 150262 | 76959 |
Przegląd Sportowy | 37880 | 37880 | 36990 | 765 | 44403 | 44403 | 43429 | 865 |
Gazeta Polska Codziennie | 26243 | 26243 | 25765 | 139 | 26091 | 26091 | 25726 | 120 |
Rzeczpospolita | 114292 | 65991 | 12107 | 44598 | 106057 | 77083 | 17335 | 55685 |
Dziennik Gazeta Prawna | 65512 | 50125 | 11522 | 29314 | 75285 | 52386 | 13401 | 33020 |
Puls Biznesu | 16714 | 11772 | 1921 | 7599 | 17756 | 12566 | 2061 | 8794 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7179 | 3640 | 1504 | 1764 | 7284 | 4179 | 1738 | 2111 |
Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży dzienników w kioskach, zyskał „Super Express”
Wiele to mówi o naszym społeczeństwie...