SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej w I półroczu. Tylko „Parkiet” na plusie

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach jest „Fakt”. Na podium plasują się jeszcze „Super Express” i „Gazeta Wyborcza”. W I półroczu br. prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

W pierwszych sześciu miesiącach br. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w samych kioskach i salonikach prasowych sprzedawał się średnio w liczbie 329 511 egz. W porównaniu do I półrocza 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,38 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 152 131 egz., notując spadek o 2,72 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,42 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 17,04 proc. i wyniosła 115 926 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,35 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała jednak będącą na piątym miejscu „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej wynik zmniejszył się bowiem o 25,05 proc. do 20 419 egz.

Natomiast jedyny wzrost w tym zestawieniu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż w punktach sprzedających prasę zwiększyła się bowiem o 10,40 proc. do 1 613 egz. Tytuł ten zajął jednak ostatnie miejsce.

ZKDP

I półrocze

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt

333 340

333 340

329 511

3 591

348 527

348 527

344 614

3 811

Super Express

153 742

153 022

152 131

891

157 947

157 227

156 388

839

Gazeta Wyborcza

195 043

174 708

115 926

56 820

229 883

209 010

139 741

67 038

Przegląd Sportowy

34 663

34 663

33 616

652

37 133

37 133

36 257

751

Gazeta Polska Codziennie

21 072

21 061

20 419

96

27 803

27 803

27 242

131

Dziennik Gazeta Prawna

60 262

50 315

13 740

27 345

72 152

53 316

15 521

29 126

Rzeczpospolita

58 795

56 345

9 654

39 406

84 566

61 925

11 896

45 024

Puls Biznesu

14 948

10 989

1 778

6 806

16 611

11 804

1 945

7 655

Parkiet Gazeta Giełdy

5 051

4 400

1 613

1 528

6 846

3 785

1 461

1 864


W czerwcu 2014 roku pierwsze miejsce również zajął „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem względem czerwca 2013 roku spadła o 4,35 proc. do poziomu 310 459 egz.

Druga pozycja należała do „Super Expressu” (w dół o 0,48 proc. do 146 792 egz.), natomiast na podium znalazła się jeszcze „Gazeta Wyborcza” (spadek o 11,41 proc. do 109 038 egz.).

ZKDP

czerwiec

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wydań druk.

Prenum.

Fakt

314 202

314 202

310 459

3 500

328 480

328 480

324 590

3 788

Super Express

148 526

147 806

146 792

1014

149 045

148 325

147 503

822

Gazeta Wyborcza

188 659

167 287

109 038

56 260

211 225

191 057

123 078

65 749

Przegląd Sportowy

37 739

37 739

36 695

634

36 437

36 437

35 561

760

Gazeta Polska Codziennie

21 348

21 332

20 667

49

24 735

24 735

24 306

140

Dziennik Gazeta Prawna

56 635

46 691

9 625

27 737

64 775

49 025

10 041

29 414

Rzeczpospolita

59 791

56 116

9 322

39 504

84 541

60 674

11 284

44 332

Puls Biznesu

14 544

10 833

1 772

6 712

16 372

11 642

1 897

7 517

Parkiet Gazeta Giełdy

5 032

4 622

1 515

1 519

6 786

3 754

1 543

1 761


 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej w I półroczu. Tylko „Parkiet” na plusie

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wbc
gazeta wyborcza sukcesywnie traci czytelników. Polacy mądrzeją. To cieszy.
odpowiedź
User
Do wbc
Szkoda tylko, że ty ciągle taki głupi...
odpowiedź
User
by rzyło sie lepij
przebijamy 100 w tym miesiącu. Jaki miły dzień
odpowiedź