"Fakt" ucieka konkurencji
Tylko dziennik "Fakt" odnotował wzrost sprzedaży, pozostałe największe dzienniki zanotowały spadek sprzedaży
W listopadzie 2004 r., w porównaniu z listopadem 2003 r., spadła sprzedaż "Gazety Wyborczej", "Super Expressu" i "Rzeczpospolitej". Wzrost sprzedaży odnotował jedynie "Fakt" - wynika z udostępnionych w środę danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Średnia sprzedaż "Faktu" wyniosła w listopadzie 502 tys. 121 egzemplarzy i była o 33,9 proc. wyższa niż przed rokiem. Pierwszy numer tego dziennika ukazał się 22 października 2003 roku.
W listopadzie drugie miejsce wśród dzienników pod względem średniej wielkości sprzedaży zajmowała "Gazeta Wyborcza". Średnia sprzedaż tego dziennika wyniosła w listopadzie 2004 roku 428 tys. 97 egzemplarzy i była niższa niż w listopadzie 2003 roku o 5,4 proc.
Średnia sprzedaż "Super Expressu", zajmującego trzecie miejsce, wyniosła w listopadzie 227 tys. 902 egzemplarze, co oznacza spadek w stosunku do analogicznego okresu 2003 roku o 17,34 proc.
W tym czasie zmniejszyła się też nieznacznie sprzedaż czwartego z dzienników - "Rzeczpospolitej". Średnia sprzedaż tego tytułu w listopadzie 2004 roku wyniosła 180 tys. 461 egzemplarzy, czyli o 1,95 proc. mniej niż rok wcześniej.
W okresie od stycznia do końca listopada 2004 roku średnia sprzedaż "Faktu" wyniosła 541 tys. 485 egzemplarzy, natomiast
średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" wyniosła 434 tys. 278 egzemplarzy (o 4,4 proc. więcej niż przed rokiem), a "Super
Expressu" - 230 tys. 24 egzemplarze (o 16,2 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2003 roku).
Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" wyniosła w okresie od stycznia do końca listopada 2004 roku 183 tys. 241 egzemplarze, co oznacza spadek o 1,5 proc. wobec wyniku z porównywalnego okresu 2003 roku.
Dołącz do dyskusji: "Fakt" ucieka konkurencji