Finał Young Creatives 2003
Wyniki konkursu dla pracowników agencji reklamowych
W dniu 27 kwietnia 2003 odbył się konkurs Young Creatives 2003 będacy jednocześnie eliminacją do konkursu YS Cannes Lions 2003. W konkursie wzięło udział 12 2-osobowych teamów z 7 agecji reklamowych: Leo Burenett wystawił 5 zespołów, CP DDB - 2, i po jednym - Saatchi&Saatchi. Lowe/GGK, McCann, Nader oraz TBWA. Zgodnie w regułami zespołom został przedstawiony w niedzielę o godzinie 9.30 brief, który w tym roku traktował o projekcie budowy autostrady północ - południe lokalizacja której stwarzała bezpośrednie zagrożenie dla obszarów chronionych na północy Polski. Celem postawionym zespołom było stworzenie ogłoszenia prasowego nawołującego do podjęcia internetowego protestu przeciwko temu projektowi na stronach organizatora akcji protestacyjnej - Fundacji WWF Polska. Nadesłano w sumie 23 layout'y w dwóch wersjach polskiej i angielskiej, spośród których Jury miało wyłonić najlepszą.
Obrady rozpoczęły się w niedzielę o godzinie 10 w składzie: Darek Zatorski - LB, Asyia Malinowska - Brain oraz Leszek Popowicz. Faktem jest, że w zgodnej opinii poziom zaprezentowany na konkursie był bardzo wysoki. Wysoki do tego stopnia, że mając short list'ę:
" Katarzyna Cyran de Hernandez /Filip Berendt-CPDDB,
" Tomasz Brożyna/Dawid Kornaga-LB,
" Krzysztof Pięk i Tomasz Zieliński/LB oraz
" Anna Wolsztajn/Robert Mendel - Nader
Jury przez długi czas nie mogło uzgodnić werdyktu. W rezultacie po długich obradach zdecydowaliśmy się na pracę, która jak się okazało została stworzona przez team CP DDB - Katarzynę Cyran de Hernandez oraz Filipa Berendta - Sarenki. Wyniki zostały ogłoszone w niedzielę o godzinie 12.00 w siedzibie Agory będącej sponsorem konkursu YC 2003.
Podczas krótkiego omawiania prac w gronie zaproszonych gości, przedstawicieli WWF Polska oraz zespołów, doszło do zaproponowania i przyjęcia kilku pomysłów w tym: dokończenia/wyprodukowania prac nadesłanych w celu umożliwienia ich użycia w prasie na rzecz akcji protestacyjnej WWF Polska oraz przyjęcia zaproszenia Darka Zatorskiego dla zwycięskiego zespołu do Leo Burnett w celu spotkania się z teamem LB, który reprezentował nasz kraj w ubiegłym roku. Inną ciekawa inicjatywą będzie stworzenie w ramach biblioteczki SAR, wydania nadesłanych na konkurs prac opatrzonych recenzjami jurorów, która bo biblioteczka miejmy nadzieję stanie się początkiem biblioteki materiałów szkoleniowych dla polskich kreatywnych.
W swoim imieniu chcę złożyć podziękowanie zespołom za naprawdę wysoki poziom oraz aktywny udział, jurorom - za cierpliwość i dyscyplinę, patronom - Stowarzyszeniu Agencji Reklamowych w Polsce za aktywny udział w fazie przygotowawczej i w samym konkursie oraz sponsorom - wydawcy Gazety Wyborczej - Agorze za wsparcie i pomoc, ZEFA VISUAL MEDIA Polska - za znakomity bank zdjęć. Życzę jednocześnie, aby polski zespół w tym roku znalazł się wraz z swoim projektem na rozkładówce TIME'a - głównej nagrodzie podczas YC Cannes Lions 2003.
Dołącz do dyskusji: Finał Young Creatives 2003