Gra „Fishing Clash” może być sprzedawana w Chinach, kurs Ten Square Games 13 proc. w górę
Ten Square Games uzyskało od chińskiego regulatora licencję na dystrybucję swojej hitowej gry mobilnej „Fishing Clash” w Państwie Środka. Po południu akcje spółki podrożały o 12,9 proc.
Licencję na publikacji „Fishing Clash” w Chinach wydała National Press and Publication Agency (NPPA), organ regulacyjny zarządzający chińskim rynkiem gier wideo. - Tym samym został spełniony warunek niezbędny do rozpoczęcia dystrybucji Fishing Clash na terytorium Chińskiej Republiki Ludowej - podano w komunikacie giełdowym Ten Square Games.
Depeszę na ten temat PAP opublikowała już ok. godz. 15:30, powołując się na dane z serwisu internetowego NPPA, na którym w poniedziałek zamieszczono listę 43 nowych zatwierdzonych gier zagranicznych producentów.
Ten Square Games w 2018 roku podpisało umowę dotyczącą dystrybucji gry w Chinach z NetEase.
W efekcie po godz. 15:30 kurs giełdowy Ten Square Games poszedł mocno w górę, nawet o 17 proc. Na koniec sesji wzrósł o 12,91 proc. do 518,50 zł. Przy takiej cenie kapitalizacja spółki wynosi 3,77 mld zł.
Ten Square Games rozważa pozyskanie inwestora
W pierwszym kwartale br. Ten Square Games zanotowało 52,7 mln zł zysku netto, o 49 proc. więcej niż przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym. Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wynosiła 48,7 mln zł.
Przychody wyniosły 174,1 mln zł wobec 95 mln zł w analogicznym okresie 2020 roku. Na początku kwietnia spółka podała, że przychody bez uwzględnienia wpływu rozpoznawania przychodów w czasie w I kw. wyniosły 169,6 mln zł.
Wynik EBITDA sięgnął 56,9 mln zł, co oznacza wzrost o 49 proc. rok do roku. EBITDA była o 5,2 proc. wyższa od średniej prognoz biur maklerskich. Skorygowany wynik sięgnął 65,1 mln zł, o 69 proc. więcej niż rok wcześniej. Korekta dotyczyła głównie (11,7 mln z) niegotówkowych kosztów programu motywacyjnego.
Przychody z płatności w grze „Fishing Clash” wzrosły rok do roku z 84,68 do 131,66 mln zł, natomiast kwartał do kwartału nastąpił spadek ze 155,35 mln zł.
Natomiast „Hunting Clash” osiągnął wzrost wpływów kwartał do kwartału z 12,3 do 26,84 mln zł.
Wydatki marketingowe Ten Square Games w pierwszym kwartale wzrosły do 40,1 mln zł z 19,1 mln zł przed rokiem. Nakłady na promocję flagowej gry „Fishing Clash” wyniosły 22,6 mln zł i były o 23 proc. wyższe. Na marketing gry „Hunting Clash” spółka wydała 17,4 mln zł, o prawie 10 mln zł więcej niż w czwartym kwartale 2020 roku.
W kwietniu płatności od graczy „Fishing Clash” wyniosły 42,7 mln zł, a wydatki marketingowe sięgnęły 8,5 mln zł. Gra "Hunting Clash" wygenerowała 11 mln zł płatności od graczy, przy nakładach marketingowych w wysokości 6 mln zł.
W połowie czerwca Ten Square Games zarząd poinformował, że rozpoczął przegląd opcji strategicznych, wśród rozważanych scenariuszy jest pozyskanie inwestora strategicznego lub finansowego.
Dołącz do dyskusji: Gra „Fishing Clash” może być sprzedawana w Chinach, kurs Ten Square Games 13 proc. w górę