Ford musi zapłacić 19,2 mln dolarów za "fałszywe" reklamy
Koncern motoryzacyjny Ford Corporation musi zapłacić władzom Stanów Zjednoczonych 19,2 mln dolarów za przedstawianie w swoich reklamach nieprawdziwych informacji na temat m.in. oszczędności paliwa i ładowności pojazdów. Firma zawarła ugodę w trybie przedprocesowym.
Sprawa dotyczy modeli hybrydowych Ford C-Max 2013-2014 i pickup'ów Super Duty 2011-2014. Chodzi o reklamy, w których producent w 2013 roku informował o oszczędności paliwa i zwiększonej ładowność, co nie odpowiadało rzeczywistości.
Na przykład Ford błędnie przedstawił odległość, jaką kierowcy mogą przebyć bez tankowania, a także argumentował, że styl jazdy nie wpływa na zużycie paliwa przez pojazdy.
Ponadto producent samochodów zastosował zwodniczą metodologię do obliczania ładowności samochodów w swojej klasie pojazdu. Do obliczeń wzięto model, w którym nie było podstawowego wyposażenia: m.in. takich elementów jak koło zapasowe, podnośnik, radio i konsola środkowa. Tym samym zniekształcone dane pozwoliły modelom hybrydowym uzyskać status najlepszych pod względem nośności.
- Ford od lat zachwala imponującą oszczędność paliwa i ładowność swoich samochodów osobowych i ciężarowych. Jednak liczby te nie były oparte na rzeczywistości, w wyniku czego klienci otrzymywali pojazdy, które nie spełniały określonych norm - powiedział Tom Miller, prokurator generalny stanu Iowa.
Kwestia fałszywej reklamy została zamknięta w trybie przedprocesowym - poza sądem. Producentowi udało się natychmiast wynegocjować ugodę z 40 stanami, wypłacając im odszkodowanie. Jednocześnie firma nie przyznała się do winy.
W ramach ugody Ford został zobowiązany nie tylko do zapłaty 19,2 mln dolarów, ale też nałożono na firmę zakaz podawania w reklamach kolejnych fałszywych lub wprowadzających w błąd informacji na temat szacowanego zużycia paliwa lub ładowności jakiegokolwiek nowego modelu.
Dołącz do dyskusji: Ford musi zapłacić 19,2 mln dolarów za "fałszywe" reklamy