Do 2020 roku Fox ograniczy czas emisji reklam do dwóch minut na godzinę
Koncern Fox Networks Group planuje skrócenie czasu nadawania reklam w prowadzonych przez siebie kanałach w Stanach Zjednoczonych. Według zapowiedzi do 2020 roku spoty reklamowe zajmą tylko 2 minuty w każdej godzinie emisji programów.
Zmianę polityki reklamowej Foxa zdradził podczas branżowej konferencji dla nadawców Joe Marchese, dyrektor ds. sprzedaży reklam w Fox Networks Group.
Według zapowiedzi sieć należąca do koncernu 21st Century Fox zamierza ograniczyć czas emisji reklam na swoich antenach. W założeniach do 2020 r. spoty telewizyjne mają zająć 2 minuty na każdą godzinę nadawanych programów i filmów.
Planowane ograniczenie jest znaczące, bowiem z danych Nielsena wynika, że obecnie na każdą godzinę emisji programu w USA reklamy pochłaniają średnio 13 minut w wypadku nadawców naziemnych i 16 minut w telewizjach kablowych.
Marchese nie ukrywał, że skrócenie emisji spotów będzie stanowiło dla Foxa wyzwanie, aby uniknąć znaczącego spadku przychodów nadawca będzie musiał zadbać w jeszcze większym niż dotąd stopniu o zaoferowanie unikalnych treści, które będą w stanie przyciągnąć widzów. Menedżer podkreślił, że nowy system nadawania reklam będzie wymagał nowego podejścia do badań oglądalności, w których większe znaczenie będzie miało zaangażowanie odbiorców i czas oglądania konkretnych materiałów, a nie stosowane dzisiaj powszechnie obliczanie liczby widzów w konkretnym czasie antenowym.
Marchese zaznaczył, że ograniczenie czasu reklamowego to konieczność w dobie zmieniających się zwyczajów odbiorców, którzy coraz częściej sięgają po treści oferowane niegdyś tylko przez telewizję do internetu i serwisów streamingowych w rodzaju Netflixa czy Amazona. A tam w zamian za opłatę subskrypcyjną nie muszą oglądać reklamowych spotów. Sytuację zmieniły dodatkowo przystawki telewizyjne pozwalające na rejestrowanie programów czy filmów. W wypadku ich późniejszego odtwarzania wielu użytkowników przewija fragmenty stanowiące przerwy reklamowe.
Fox nie jest jedynym nadawcą telewizyjnym, który w ostatnim okresie deklaruje ograniczenie emisji reklam. Na początku marca br. koncern NBCUniversal także zapowiedział redukcję liczby reklam nadawanych w należących do niego stacjach. Ogólne nasycenie spotów podczas nadawania filmów i programów ma spaść o 20 procent, zaś w wypadku oryginalnych treści emitowanych w najlepszym czasie antenowym – o 10 procent.
Fox Networks Group ma w swoim portfelu takie kanały jak Fox, Fox Comedy, National Geographic, Nat Geo People, Nat Geo Wild czy Baby TV.
Dołącz do dyskusji: Do 2020 roku Fox ograniczy czas emisji reklam do dwóch minut na godzinę
polaczony tutaj ... >>>>>>>> www.Jobnet70.com
Oglądam od nich kilka seriali i nie spotkałem się w nich z lokowaniem produktu. Jeszcze istnieje druga sprawa, czyli Disney. Jeśli FOX to zapowiada, a ABC nie, to za rok nowy właściciel może "zapomnieć" o zapowiedzi.