Koniec projektu serwisu streamingowego czołowych nadawców
W piątek francuski serwis streamingowy Salto może zakończyć działalność. Platforma założona przez TF1 i M6, czyli dwie czołowe grupy komercyjne i publiczną France Télévisions, nie spotkała się z dużym zainteresowaniem Francuzów.
Z nieoficjalnych informacji dziennika „Les Echos” wynika, że decyzja o zamknięciu serwisu ma zostać ogłoszona przez dyrektor generalną France Télévisions Delphine Ernotte na wewnętrznym spotkaniu firmy. Przewidziano je na piątek. Prace nad uruchomieniem Salto rozpoczęły się w 2018 roku. Przez opóźnienia regulacyjne, platforma wystartowała dopiero w 2020 roku, kiedy Netflix i Amazon Prime Video miały już ugruntowaną pozycję. Dotychczas pozyskała we Francji 800 tys. subskrybentów, a więc znacznie mniej niż amerykańscy konkurenci.
Stacje komercyjne też zamierzały się wycofać
Salto, który oferuje pakiety w cenie 7,99 euro miesięcznie i 69,99 euro rocznie miał zawierać najwięcej francuskich produkcji. Szybko okazało się jednak, że te pojawiają się na konkurencyjnych platformach, a serwis stawia na treści ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
Już w listopadzie 2022 roku komercyjni akcjonariusze Salto, czyli TF1 i M6 potwierdzili swoje plany wycofania się z przedsięwzięcia. Wówczas czołowe stacje komercyjne zrezygnowały z fuzji. France Télévisions poinformowała, że opuściłaby platformę, gdyby doszło do połączenia TF1 i M6.
Nadawca publiczny chciał sprzedać swoje udziały. Umowa z hiszpańską platformą Agile nie została jednak podpisana. Inwestycją w Salto przestały się też interesować Amazon Prime Video oraz Canal+. Jeśli w piątek dojdzie do zamknięcia serwisu, to jego aktywa i licencje zostaną wyprzedane.
W Polsce bez wspólnej platformy
Jesienią 2019 roku TVN Grupa Discovery i Cyfrowy Polsat poinformowały, że podpisały umowę joint venture dotyczącą utworzenia wspólnej platformy VoD. Miały w niej być dostępne produkcje Grupy TVN, Telewizji Polsat i od zewnętrznych podmiotów. Firmy zwróciły się nawet o zgodę na wdrożenie projektu w życie do Komisji Europejskiej. Stało się tak ze względu na skalę działalności obu firm, których wpływy przekraczają 2,4 mld euro rocznie. Bruksela zdecydowała, że sprawa trafi do polskiego Urzędu Konkurencji i Konsumentów. Stosowny wniosek do UOKiK jednak nie wpłynął.
Wówczas rozpoczęły się przygotowania do fuzji Warner Media z Discovery. - Widzicie Państwo co się dzieje na rynku światowym. Są różne inicjatywy prowadzone, różne merger (przyp. red. połączenia). To zostawię tytułem komentarza - tłumaczył przed rokiem Maciej Stec, wiceprezes Cyfrowego Polsatu. Warner Bros. Discovery woli stawiać na własne serwisy Player i HBO Max. Za rok w Europie planuje połączyć HBO Max z Discovery+. Telewizja Polsat rozwija Polsat Go i Polsat Box Go, natomiast Telewizja Polska platformy TVP VOD i TVP GO.
Dołącz do dyskusji: Koniec projektu serwisu streamingowego czołowych nadawców
Nie podoba mi się natomiast to wyprawia TVP z TVP VOD. Nie jest misją nadawcy publicznego ścigać się z komercyjnymi graczami i oferowanie płatnych filmów/seriali. TVP VOD powinien zawierać materiały tylko produkcji TVP i być całkowicie bezpłatny/pozbawiony reklam (tak jak jest to w przypadku podobnych serwisów nadawców publicznych w innych krajach).
i Szyfrowaniem TV Publicznych,,
oraz produkowaniem kontentu za nasze podatki i dotacje,
to na pewno Nie wydam kasy na rozmaite Europejskie przedsięwzięcia...
przynajmniej w USA w PBS widziałem przycisk ściągnij
jeśli Kontent jest za pieniądze podatnika, to do podatnika powinnien wrócić,
a Nie Szyfrowania, GeoLokowania i DRMy i blokady ściągania...
Taki film W ołyń?
Powinien Lecieć bez Szyfrowania z Satelity z Kanału TVP1 HD,
z Transpodera kupionego przez TVP i to w najnowszym kodeku wideo: HEVC
oraz powinnen Lecieć w paru językach audio jednocześnie:
polski, angielski, ukraiński, rosyjski, niem, fr, hisz, port, wł, hebrajski, arabski, tur, chiński, hindi
(oraz reszta języków UE i Schengen)
podobnie jak wszystkie Polskie Produkcje o II Wó ojnie Światowej
Podobnie jak film Katyń Leciał bez szyfrowania w TV Publicznej Rosyjskiej
ale skoro biorą kasę na te filmy z przesłaniem, to niech je przesyłają dla świata,
a Nie tylko w 1 języku emitują i to jeszcze szyfrując i DRMuując...