Francuski rynek cyfrowej reklamy wciąż w górę
Podobnie jak na rynku amerykańskim i brytyjskim, również we Francjiinternetowa reklama wydaje się być bardziej odporna na gospodarczykryzys niż inne media.
Z danych portalu France Pub wynika, że internet będzie jedynymreklamowym kanałem, który w bieżącym roku zanotuje znaczący wzrostwartości - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer.
Wydatki na reklamę typu display i reklamę w internetowychwyszukiwarkach mają w bieżącym roku wynieść we Francji 913 milionóweuro, czyli o 23,4 procenta więcej w porównaniu z rokiemubiegłym.
Poza internetem wzrost zostanie odnotowany jedynie w przypadkureklamy zewnętrznej, na którą wydatki mają zwiększyć się o 1,9procenta, do 1,455 miliarda euro.
Tymczasem pozostałe najważniejsze media według France Pubodnotują spadek wartości. Wydatki na reklamę w prasie mają sięzmniejszyć o 2,9 procenta (do 4,269 miliarda euro), w telewizji o3,9 procenta (do 4,138 mld), w radiu o 2,5 procenta (do 927milionów euro), a w kinach o 7,4 procenta (do 128 mln).
Powyższe dane nie oznaczają jednak, że gospodarczy kryzys wogóle nie ma wpływu na francuski rynek reklamy online, jako że wubiegłym roku odnotował on wzrost o 35,2 procenta wobec roku 2006.Z kolei prognoza na przyszły rok od France Pub zakłada, że wzrostwyniesie tutaj już tylko 16,2 procenta.
Dołącz do dyskusji: Francuski rynek cyfrowej reklamy wciąż w górę