Frans Maas na sportowo
Wykorzystanie sponsoringu sportowego w strategii marketingowej Frans Maas
Sponsoring regionalnych wydarzeń sportowych, wsparty działaniami public relations zamiast agresywnej strategii marketingowej - to sposób firmy Frans Maas Polska na budowanie świadomości marki wśród szerszego kręgu odbiorców.
Od początku tego roku Frans Maas Polska, jedna z największych firm z branży logistycznej i spedycyjnej prowadzi kampanię wizerunkową mającą na celu zbudowanie wspólnej marki dla czterech spółek wchodzących w jej skład. Sposobem na budowanie świadomości marki na rynku jest m. in. zaangażowanie Frans Maas w Maraton Warszawski i Puchar Polski Jachtów Kabinowych. - Chcemy być postrzegani jako firma niestandardowa i również w sporcie bardziej pociągają nas rzeczy "inne". Dlatego postawiliśmy na niestandardowe formy ścigania i zrezygnowaliśmy z angażowania się w tak popularne dyscypliny jak koszykówka czy piłka nożna - mówi Katarzyna Krasuska, kierownik marketingu Frans Maas Polska.
Frans Maas wsparł Maraton Warszawski tym, co robi najlepiej, czyli zapewnił imprezie obsługę logistyczną i transportową. - Zaangażowaliśmy się w Maraton, bo nasza firma chętnie identyfikuje się z takimi cechami jak upór, wytrwałość, indywidualne podejście do każdego kilometra, które są charakterystyczne dla zawodników biegających na długich dystansach - mówi Katarzyna Krasuska.
W przypadku regat PPJK, na decyzję o zaangażowaniu w nie firmy wpłynęła także prywatna pasja prezesa Frans Maas Polska Krzysztofa Trześniewskiego, który od lat z sukcesami startuje w tych regatach na jachcie "Dyzio". Od tego roku więc Frans Maas został sponsorem tytularnym PPJK i impreza przez kolejne trzy sezony będą rozgrywana jako Puchar Polski Jachtów Kabinowych Frans Maas Cup. Jest to okazja do upowszechnienia marki Frans Maas wśród szerszego kręgu odbiorców.
Dzięki sponsoringowi firma ma zapewnioną obecność reklamową w postaci bannerów w portach, które organizują imprezy, na plakatach informujących o regatach i dyplomach wręczanych zwycięzcom. Logo Frans Maas często umieszczają na swoich jachtach także sami uczestnicy zawodów. - Umowa zapewnia nam również widoczną obecność w czasie trwania Warszawskiego Tygodnia Żeglarskiego, w ramach którego odbywa się finał PPJK FRANS MAAS CUP, a nasze logo było zamieszczane w informacjach prasowych na temat regat wysyłanych regularnie przez 3 miesiące trwania imprezy do mediów ogólnopolskich i regionalnych - mówi Katarzyna Krasuska.
Frans Maas liczy na przełożenie pozytywnych skojarzeń związanych ze sportem na postrzeganie firmy. - Aby osiągnąć w sporcie sukces trzeba wykazać się dużymi umiejętnościami, doświadczeniem i uporem w pokonywaniu problemów i z tymi cechami chcemy się kojarzyć naszym klientom. Sporty indywidualne to walka czysta, a rywalizacja zespołowa to umiejętność pracy w zespole i szybkość podejmowania decyzji. Wszystkie te cechy obecne są też w naszej codziennej pracy. I jeszcze jedna - wcale nie najmniej ważna cecha - chcemy wiązać swój wizerunek z rywalizacją fair play, która również i w sporcie ma ogromne znaczenie - dodaje Katarzyna Krasuska.
Dołącz do dyskusji: Frans Maas na sportowo