SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

JR Holding wprowadzi Ekipę youtubera Friza na rynek giełdowy, obejmie 12 proc. jej akcji

JR Holding ASI podpisał umowę ze spółką Ekipa założoną przez popularnego youtubera Karola „Friza” Wiśniewskiego w sprawie wsparcia we wprowadzeniu jej na warszawską giełdę. W zamian obejmie 12,01 proc. akcji firmy. Natomiast Ekipa rozmawia o współpracy w zakresie gier ze spółką T-Bull produkującą aplikacje mobilne.

Karol „Friz” Wiśniewski, fot. screen z Instagrama Karol „Friz” Wiśniewski, fot. screen z Instagrama

List intencyjny dotyczący możliwej o współpracy JR Holding i Ekipa podpisały prawie miesiąc temu. Zapowiedziano wtedy, że Ekipa chce wejść na główny lub boczny rynek warszawskiej giełdy „poprzez połączenie z publiczną spółką akcyjną w ramach realizacji transakcji odwrotnego przejęcia”. JR Holding ma odpowiadać przy tym za doradztwo finansowe.

W środę JR Holding poinformował, że podpisał umowę z Ekipą. Zaznaczył, że tytułem wynagrodzenia „został zaproszony do przez EKIPA S.A. do prowadzonej emisji akcji realizowanej w ramach podwyższenia kapitału zakładowego tej spółki”. Docelowo ma mieć 12,01 proc. akcji Ekipy.

- Widzimy bardzo duże zainteresowanie rynku tym projektem, dlatego postanowiliśmy również zainwestować w niego nasz kapitał i stać się jednym z inwestorów. Jest to projekt technologiczny i rozrywkowy, więc pasuje do naszego portfela inwestycyjnego i przyjętej strategii rozwoju - uzasadnił January Ciszewski, prezes JR Holding ASI.

Spółka Ekipa została założona na początku listopada, jej prezesem jest Krzysztof Misiałkiewicz, natomiast Karol „Friz” Wiśniewski jest współwłaścicielem i członkiem rady nadzorczej.

Dlaczego firma chce być obecna na giełdzie? - W trakcie mojej kariery nauczyłem się kilku rzeczy. Najważniejsze z nich to aby stale się rozwijać oraz otaczać ludźmi, których darzysz zaufaniem. To właśnie dlatego zdecydowałem wraz z Ekipą, że wejście na giełdę jest dla nas świetnym pomysłem - uzasadnił Karol „Friz” Wiśniewski miesiąc temu. - Dodając do tego naszą rozpoznawalność oraz nowatorskie podejście do tematu gier otrzymujemy stabilny model biznesowy, który uskutecznimy w najbliższych miesiącach - zapewnił.

Ekipa rozmawia ws. gier z All In! Games i T-Bull

W środę poinformowaliśmy, że Ekipa zaczęła negocjacje z notowanym na giełdzie producentem i wydawcą gier All In! Games dotyczące współpracy przy przygotowaniu i wydaniu gry wideo. Umowę mają podpisać do końca stycznia.

Późnym wieczorem komunikat giełdowy o rozmowach z Ekipą opublikował T-Bull, producent aplikacji mobilnych. Podano, że strony „zamierzają współpracować w zakresie produkcji, wydawania i promocji gier na różnych platformach dystrybucji”.

Umowa ramowa szczegółowo określająca zasady współpracy ma zostać podpisana do końca stycznia.

T-Bull od jesieni 2016 roku jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. W ostatnich czterech kwartałach zanotował 7,35 mln zł przychodów sprzedażowych i 4,67 mln zysku netto, a w ub.r. - 6,58 mln zł przychodów i 2,1 mln zł zysku netto.

Kanał Friza z ponad 4 mln subskrybentów na YouTubie

Karol „Friz” Wiśniewski tworzy treści na YouTube’a od kilku lat. Początkowo zajmował się grami komputerowymi i mobilnymi, z czasem zaczął zamieszczać głównie nagrania lifestylowe i wideo typu „challenge”.

Obecnie kanał youtube’owy Friza ma 4,17 mln subskrybentów, opublikowano na nim ponad 530 materiałów, które zanotowały łącznie 1,6 mld odtworzeń. Twórca jest też obecny na Facebooku i Instagramie, współpracuje z siecią GetHero.

Dwa lata temu Friz założył grupę Ekipa, w której oprócz niego są inni youtuberzy, m.in. Tromba, Mini Majk, Wersow, Mixer, Poczciwy Krzychu, Murcix, Patec Wariatec, Marcysia i Kasia Bożek. Wiosną ub.r. zamieszali w jednym domu, żeby wspólnie tworzyć materiały. Każde z nich prowadzi własny kanał, natomiast kanał Ekipy ma 912 tys. subskrybentów i 36 mln odtworzeń filmów.

- Tylko w samym 2020 roku wszystkie filmy na kanałach Ekipy wygenerowały niemal 1,5 mld wyświetleń w serwisie YouTube, łączna liczba subskrybentów na wszystkich kanałach Ekipy oraz jej członków w serwisie YouTube to ponad 14 mln, a łączna liczba obserwatorów na wszystkich profilach członków Ekipy w serwisie Instagram to także ponad 14 mln - opisano w komunikacie T-Bull.

Twórcy Ekipy uruchomili też sklep internetowy Ekipatonosi.pl z promowanymi przez nich ubraniami i gadżetami.

Dołącz do dyskusji: JR Holding wprowadzi Ekipę youtubera Friza na rynek giełdowy, obejmie 12 proc. jej akcji

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ze co
Łączna liczba 14 mln... przecież to nie ma sensu
0 0
odpowiedź
User
TVN
Czy wy macie z nim jakąś umowę jak gazeta z Wieniawą? Przecież te ciągłe opowieści o cudach na kiju, zaufaniu itd. są podejrzane.
0 0
odpowiedź
User
jutuber
Popularnego? W ogóle pierwsze słyszę o ziomku.
0 0
odpowiedź