Frugo z reklamą podobną do Life. FoodCare: mamy na nią licencję. Maspex: będzie interwencja
W startującej właśnie kampanii Frugo (FoodCare) jeden z billboardów jest bardzo podobny do emitowanej od tygodnia reklamy napoju Life (Grupa Maspex). - Podjęliśmy już działania w tej sprawie - mówi Wirtualnemedia.pl rzeczniczka Maspexu Dorota Liszka.
Kiedy tydzień Grupa Maspex rozpoczęła kampanię napoju Life, w której pojawiają się hasła „Szanujmy czarny lód” i „Respekt dla czarnego”, FoodCare oskarżył ją o naruszenie praw autorskich. Przedsiębiorstwo argumentowało, że reklamy Life są oparte na koncepcjach graficznych przygotowanych wcześniej dla Frugo. „Pasożytują na renomie marki Frugo” - oceniła wprost firma (zobacz te reklamy i przeczytaj o sprawie).
Teraz FoodCare ujawnił layout, który jego zdaniem skopiowali twórcy reklam napoju Life. Grafika promująca czarną wersję Frugo pokazuje jego butelkę ze złotym łańcuchem i hasłem „Respekt dla czarnego”.
W kampanii są wykorzystywane jeszcze dwie reklamy: pomarańczowego i zielonego Frugo. Do końca czerwca będzie je można oglądać w internecie oraz na outdoorze (siatki wielkoformatowe w Krakowie, Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku, Łodzi i Wrocławiu, 850 citylightów w największych miastach). Kreację kampanii przygotowała agencja Art FM (występująca też pod nazwą Heads Advertising), a media kupił dom mediowy Mindshare.
FoodCare zapewnia, nowe layouty reklamujące Frugo zostały przygotowane już 8 lat temu, ale nie wykorzystano ich wtedy, ponieważ napój zniknął wcześniej ze sprzedaży. Przedsiębiorstwo podkreśla, że obecnie sięga po stare reklamy Frugo, żeby jak najwierniej odtworzyć wizerunek marki. Dlatego spoty napoju sprzed kilkunastu lat powróciły też niedawno do telewizji (obejrzyj je). Z kolei agencja Art FM deklaruje, że licencji na wykorzystywanie tych grafik udzieliło tylko FoodCare’owi.
Jednak kampania Frugo rozpoczęła się tydzień później niż akcja reklamowa Life. Logicznie więc to produkująca ten drugi napój Grupa Maspex może teraz zarzucać konkurencji kopiowanie swoich reklam. - Podjęliśmy już pewne działania w tym zakresie, ale nie chciałabym mówić o szczegółach - ujawnia portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Liszka, rzeczniczka Maspexu. - Nic nie zmieniamy w strategii i realizacji kampanii napoju Life. Akcja została bardzo dobrze przyjęta przez konsumentów, więc jest i będzie prowadzona zgodnie z planem - zaznacza Liszka.
Dołącz do dyskusji: Frugo z reklamą podobną do Life. FoodCare: mamy na nią licencję. Maspex: będzie interwencja