SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fundacja Publicis będzie walczyć ze stygmatyzacją osób chorych na raka

Fundacja Publicis, założona przez grupę reklamową Publicis Groupe uruchamia globalną inicjatywę "Working With Cancer”, by zlikwidować stygmatyzację chorych na raka. Inicjatywę „Working with Cancer” wspierają wiodące organizacje charytatywne zajmujące się nowotworami, w tym Memorial Sloan Cancer Center (MSK), MacMillan Cancer Support i Instytut Gustave Roussy.

W kwietniu 2022 roku u Arthura Sadouna, prezesa Publicis Groupe, zdiagnozowano i leczono raka. Po upublicznieniu swojego stanu zdrowia otrzymał wiele świadectw, które wskazywały, że osoby doświadczone chorobą nowotworową nie czuły wystarczającego wsparcia ze strony pracodawców, a co za tym idzie bały się nie tylko o swoje życie, ale także o pracę.

Z takim stanem rzeczy chce się zmierzyć Fundacja Publicis tworząc inicjatywę „Working with Cancer”. Wskazuje, że 50 proc. chorych na raka boi się powiedzieć pracodawcy o swojej diagnozie, mimo że 92 proc. czuje, że wsparcie w pracy pozytywnie wpływa na ich zdrowie.

Gwarancja zatrudnienia

Inicjatywa Fundacji Publicis została ogłoszona 17 stycznia br. w Davos, we współpracy ze Światowym Forum Ekonomicznym. Najbardziej wpływowe firmy na świecie, dołączające do „Working with Cancer”, zobowiązują się do budowania otwartej, wspierającej i sprzyjającej powrotowi do zdrowia kultury pracy. Zaproszenie do inicjatywy skierowane zostało do wszystkich firm na świecie, które mogą podpisać zobowiązanie na stronie www.workingwithcancerpledge.com, przedstawiając jednocześnie własne deklaracje wobec pracowników chorych na raka.

Publicis Groupe zobowiązała się do zapewnienia pracownikom dotkniętych nowotworem pełnego bezpieczeństwa zatrudnienia przez co najmniej rok oraz zapewnienie niezbędnego wsparcia zawodowego nie tylko dla nich, ale także dla pracowników Grupy, którzy w najbliższej rodzinie pełnią rolę głównych opiekunów osób chorych na raka.

Pracownikom, Publicis Groupe, u których zdiagnozowano raka, firma będzie indywidualnie pomagać po powrocie do pracy poprzez spersonalizowane wsparcie kariery. Ponadto wszyscy dotknięci chorobą pracownicy grupy będą mieli dostęp do wewnętrznej społeczności wolontariuszy, którzy są odpowiednio przeszkoleni do udzielania wsparcia, przez platformę Marcel.

Kampania z budżetem 100 mln dolarów

Zobowiązanie to zostanie wsparte kampanią "Work/Life", która ilustruje, przez co przechodzą chorzy na raka, ukrywający swoją chorobę przed współpracownikami.  

W momencie rozpoczęcia akcji, Working with Cancer ma już wsparcie kluczowych, globalnych firm takich jak: Abbvie, Adobe, AXA, Bank of America, BNP Paribas, BT, Carrefour, Citi, Disney, EE, Google, Haleon, L'Oréal, Lloyd's, LVMH, Marriott, McDonald's, Meta, Mondelez, Microsoft, MSD, Nestlé, Orange, Omnicom, Pepsico, Reckitt, Renault Group, Sanofi, Toyota, Unilever, Verizon i Walmart.    

Z okazji Światowego Dnia Walki z Rakiem, który przypada 4 lutego, organizacja Working with Cancer wystosuje masowy apel o wsparcie ludzi chorych na raka. Aby upewnić się, że przesłanie to dotrze do wszystkich, zostanie ono wsparte intensywną kampanią reklamową, wartą 100 milionów dolarów w mediach, które zostały przekazane przez partnerów z całego świata.

- To trudna rzeczywistość, ale bezpośrednio lub pośrednio każdy z nas będzie musiał zmierzyć się z rakiem w swoim życiu i w miejscu pracy. W tym trudnym obszarze kluczową rolę mogą odegrać pracodawcy. Wielu z nich już dołączyło do „Working with Cancer”, co czyni tę inicjatywę coraz ważniejszą. Budowanie świadomości działań zmniejszających strach pracowników dotkniętych rakiem i likwidujących stygmatyzację chorych współpracowników może pozytywnie wpłynąć na zdrowie zatrudnionych. Dzięki wspólnemu działaniu i podejściu, nawet drobne zmiany wpłyną na trwałą i głęboką postawę pracodawców i poczucie bezpieczeństwa chorych - mówi Arthur Sadoun, prezes Publicis Groupe.

Dołącz do dyskusji: Fundacja Publicis będzie walczyć ze stygmatyzacją osób chorych na raka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl