Koniec reklam Funduszu Sprawiedliwości? Ministerstwo unieważniło przetarg
Ministerstwo Sprawiedliwości unieważniło wyniki przetargu na kompleksową obsługę reklamową Funduszu Sprawiedliwości - ustalił serwis Wirtualnemedia.pl.
Przetarg Ministerstwa Sprawiedliwości dotyczył kompleksowej obsługi kampanii informacyjno-edukacyjnych, działań promocyjno-marketingowych, działań medialnych i działań z zakresu PR Funduszu Sprawiedliwości.
Oferty w nim, w wyznaczonym terminie (22 maja br.) złożyły dwa konsorcja: Pro Polska i Uniqom ( z ceną 5,22 mln zł) oraz GonnaBe z Ascenti Media (z ceną 5,24 mln zł). Ofertę drugiego konsorcjum odrzucono, a do współpracy wybrano ofertę Pro Polska (lider konsorcjum) i Uniqom.
Do ich zadań należeć miało m.in. opracowanie, przygotowanie i przeprowadzenie kampanii medialnych, akcji promocyjnych, akcji marketingowych, działań PR Funduszu Sprawiedliwości; zlecenie opracowania, przygotowania i przeprowadzenia kampanii społecznych i akcji informacyjno–edukacyjnych oraz opracowanie, druk i dystrybucja materiałów promocyjnych oraz zlecenie produkcji treści audiowizualnych, kontentu redakcyjnego i innych treści w formie pozwalającej na publikację u wybranych wydawców, dostawców treści audiowizualnych lub radiowych treści medialnych związanych z bieżącą działalnością Funduszu. Umowa miała zostać zawarta na 2 lata.
Firmy uchyliły się od zawarcia umowy
Teraz resort sprawiedliwości poinformował, że unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia. Wyjaśniono, że powodem takiej decyzji było to, że wybrane konsorcjum firm “uchyliło się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego”. Z kolei Ministerstwo Sprawiedliwości nie miało możliwości dokonania ponownego badania i oceny ofert, ponieważ w postępowaniu nie było już więcej niepodlegających odrzuceniu ofert.
Tym samym wynik przetargu, jak i sam przetarg unieważniono.
Obie firmy już pracowały dla Funduszu Sprawiedliwości
Przypomnijmy, że Pro Polska i Uniqom zajmowały się dotychczas obsługą reklamową Funduszu Sprawiedliwości - po wygranym w ub.r. przetargu.
Wtedy resort sprawiedliwości oprócz tych firm wybrał jeszcze do współpracy Sigmę Bis (agencja należy do Orlenu i PZU) i Euvic Media.
Eventy sportowe, futbol amerykański
Współwłaścicielami spółki Pro Polska są Jędrzej Stęszewski i Patryk Tyryłło. Obaj panowie zasiadają również w zarządzie Stowarzyszenia "Wczoraj, dziś, jutro", które angażuje się w rozwój futbolu amerykańskiego w Polsce. Firma na swojej stronie internetowej informuje, że jest "jedną z najprężniej rozwijających się firm w branży promotorsko – eventowej w Polsce".
Spółka chwali się, że zorganizowała SuperFinał Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego na PGE Narodowym. Wśród swoich dotychczasowych klientów Pro Polska wymienia m.in. TVP Sport, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polski Związek Tenisa Stołowego, PGE Narodowy.
Z kolei w zarządzie spółki Uniqom są Bartosz Majkowski i Piotr Kubacki. Agencja zajmuje się marketingiem, komunikacją i doradztwem, głównie w zakresie kampanii digitalowych (social media, SEO, display).
Dołącz do dyskusji: Koniec reklam Funduszu Sprawiedliwości? Ministerstwo unieważniło przetarg
Ziobro powinien odpowiedzieć karnie za malwersacje związane z tym funduszem.