SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gaming na giełdzie” pierwszym audiobookiem czytany przez AI w Audiotece

W ofercie Audioteki znalazł się pierwszy przeczytany przez sztuczną inteligencję. To książka autorstwa Pawła Sugalskiego „Gaming na giełdzie”.

- Idea wygenerowania audiobooka przy użyciu AI wzięła się z chęci eksploracji nowych rozwiązań i dostosowania się do zachodzących zmian. Chcieliśmy przekonać się, jak w praktyce przebiega praca z algorytmem sztucznej inteligencji i jakie wyzwania stawia - komentuje Arkadiusz Seidler, CEO Audioteki.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Prace nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji w Audiotece trwały od roku, a realizacja projektu „Gaming na giełdzie” zajęła dwukrotnie więcej czasu niż tradycyjne nagranie. Firma zapewnia, że AI będzie wykorzystywana jedynie w tych obszarach, w których jej specyficzne funkcje mogą podnieść jakość doświadczenia odbiorców, ułatwiając przyswojenie treści.

- Mimo że AI skutecznie rozpoznaje język i poprawnie akcentuje większość słów, to miewa trudności z czytaniem liczebników i krótkich wyrazów, które często interpretuje jako skróty. W związku z tym, zadaniem realizatora jest opracowanie tekstu w taki sposób, aby był on prawidłowo interpretowany przez AI – proces ten można porównać do programowania. I tak na przykład specjalnej transkrypcji wymagał zwrot “gry online” - dopiero zapis “-GRy on'lajn” pozwalał sztucznej inteligencji na odpowiednie przeczytanie tego określenia - komentuje Bartosz Sroczyński, Kierownik studia nagrań i postprodukcji w Audiotece.

W aplikacji Audioteki „Gaming na giełdzie” jest dostępny bezpłatnie dla użytkowników Audioteka Klub lub do kupienia na stronie www dla pozostałych odbiorców.

Kolejne produkcje z wykorzystaniem AI jeszcze w tym roku

Spółka zamierza kontynuować prace nad wykorzystaniem AI w procesie tworzenia audiobooków. Audioteka deklaruje, że jeszcze w tym roku zamierza stworzyć z użyciem AI kolejne produkcje.

Dołącz do dyskusji: „Gaming na giełdzie” pierwszym audiobookiem czytany przez AI w Audiotece

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
honter
To jest temat na czasie. Powstaje wiele gier, tylko część z nich robi różnicę. Ale są agencje, które specjalizują się właśnie w takiej tematyce. Przykład - beloud.team. I faktycznie potrafią dotrzeć do odbiorców. Tutaj ten odbiorca jest specyficzny, robotę robią zasięgi znanych osób, graczy, ale to raczej każda kampania wymaga odrębnego planu.
odpowiedź