"Gang Seniorów" i Piotr Fronczewski w kampanii ZDM „Obudź się! Uwaga=życie"
Wystartowała kampania społeczna Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie „Obudź się! Uwaga=życie". Akcja ma na celu poprawę bezpieczeństwa seniorów na warszawskich drogach. W jednym ze spotów reklamujących kampanię wystąpił aktor Piotr Fronczewski.
Jak wynika z danych Zarząd Dróg Miejskich, w 2018 roku najczęstszymi przyczynami wypadków z udziałem pieszych-seniorów na warszawskich drogach są nieudzielenie pierwszeństwa na przejściu dla pieszych (60,3 proc.) i nieprawidłowe cofanie pojazdów (16,8 proc.). Seniorzy najczęściej przyczyniają się do wypadków przekraczając jezdnię w miejscu niedozwolonym (14 proc.). Najwięcej wypadków z udziałem osób starszych w 2018 r. wydarzyło się w kwietniu, maju i październiku.
Aby zminimalizować skalę wypadków z udziałem seniorów, warszawski Zarząd Dróg Miejskich przygotował kampanię edukacyjo-społeczną „Obudź się! Uwaga=życie". Działania obejmują m.in. spotkania na uniwersytetach trzeciego wieku, w klubach seniora czy akcje informacyjne w kościołach. Działania w ramach kampanii przewidziane są do końca lutego 2020 roku.
- To bardzo ważna dla nas kampania – ubiegłoroczne statystyki ukazały ponurą rzeczywistość – w 2018 roku na stołecznych drogach aż 75 proc. ofiar śmiertelnych wśród pieszych stanowili seniorzy. O bezpieczeństwie będziemy mogli mówić dopiero wtedy, kiedy będzie istniała świadomość zagrożeń - mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.
Ważnym elementem kampanii są spoty utrzymane w humorystycznej konwencji. Bohaterami pierwszego są członkowie "Ganku Seniorów", którzy na własną rękę wymierzają sprawiedliwość nieostrożnemu młodemu kierowcy. W kolejnym wideo wystąpił aktor Piotr Fronczewski, który wciela się w Świętego Piotra.
Działania w ramach kampanii przewidziane są do końca lutego 2020 roku. Za realizację kampanii odpowiada Panato Film.
Dołącz do dyskusji: "Gang Seniorów" i Piotr Fronczewski w kampanii ZDM „Obudź się! Uwaga=życie"