SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Polska” i „W Sieci” dużo więcej z reklam, najbardziej w dół „Polityka” i „Tygodnik Powszechny”

W pierwszej połowie br. wzrosły wpływy reklamowe tygodników opinii określanych jako prawicowe. Blisko trzykrotnie więcej w skali roku zarobiła „Gazeta Polska”. Zmalały natomiast przychody „Polityki”, „Tygodnika Powszechnego”, „Newsweek Polska” i „Wprost”.

W okresie od stycznia do czerwca br. największe wpływy z reklam miał tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), który zarobił 59,7 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów). Pismo zachowało pozycję lidera  mimo spadku przychodów rok do roku o 3,2 proc.

Także tygodnikowi „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) udało się utrzymać – mimo spadku o 7,9 proc. - dotychczasową drugą lokatę na reklamowym podium. Ten tytuł zarobił w tym roku na reklamach 52,8 mln zł wobec 57,4 mln zł w analogicznym okresie ub.r.

Trzecie miejsce zachowała „Polityka” (spółka Polityka) z wpływami w wysokości 32,4 mln zł (spadek o 14,6 proc.).

W omawianym okresie rosły wpływy z reklam tygodników określanych jako prawicowe. Największy wzrost zanotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). W tym piśmie reklamodawcy wydali w miniony półroczu 4,1 mln zł, czyli o 287,2 proc. więcej niż przed rokiem.

O 38,5 proc. więcej zarobił tygodnik „W Sieci” wydawany przez spółkę Fratria (prawie 18 mln zł), a przychody reklamowe „Do Rzeczy” (Orle Pióro) wzrosły o 14,4 proc. (do 26,9 mln zł).

W „Przeglądzie” reklamodawcy wydali o 3,3 proc. więcej (1,7 mln zł), zaś zainteresowanie reklamą w „Tygodniku Powszechnym” było nieco niższe niż rok temu. Ten tytuł zarobił 3,4 mln zł, czyli 10,2 proc. mniej w skali roku.

Wzrost wpływów z reklam takich pism jak „Gazeta Polska”, „Do Rzeczy” i „W Sieci” wynika w sporym stopniu z tego, że w pismach tych znacząco swoją obecność reklamową zwiększyły duże spółki Skarbu Państwa, takie jak np. PZU, PKO BP czy Totalizator Sportowy.

Wpływy reklamowe wybranych tygodników opinii

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2015

I-VI 2016

zmiana proc.

WPROST

61 709 761 zł

59 718 933 zł

-3,2

NEWSWEEK POLSKA

57 363 915 zł

52 808 665 zł

-7,9

POLITYKA

37 876 975 zł

32 359 400 zł

-14,6

Do RZECZY

23 543 168 zł

26 934 617 zł

14,4

W SIECI

12 974 605 zł

17 967 923 zł

38,5

GAZETA POLSKA

1 061 743 zł

4 110 721 zł

287,2

TYGODNIK POWSZECHNY

3 820 557 zł

3 432 595 zł

-10,2

PRZEGLĄD

1 597 800 zł

1 650 600 zł

3,3

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska” i „W Sieci” dużo więcej z reklam, najbardziej w dół „Polityka” i „Tygodnik Powszechny”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Wprost ma największe wpływy z reklam, ale też najszybciej spadającą sprzedaż. I bardzo dobrze.
odpowiedź
User
wow
jak to możliwe skoro wprost tonie ze sprzedażą
odpowiedź
User
Krzysztof
Czyli giełdowy bank zwiększa aktywność reklamową w pisemkach niszowych, prenumerowanych obowiązkowo przez państwowe instytucje gdzie nikt ich nie przegląda, a których potencjalny odbiorca nie ufa bankom... Nie ogarniam tej strategii.
odpowiedź