„Gazeta Wyborcza” droższa w soboty i poniedziałki. „Wolna Sobota” i „Ekonomia+” nowymi dodatkami
Z początkiem sierpnia w sobotnich numerach „Gazety Wyborczej” (Agora) będzie ukazywał się nowy magazyn „Wolna Sobota” i przeniesiona z poniedziałku „Ale Historia”, a w poniedziałkowych wydaniach - „Ekonomia+”. Weekendowe wydanie „GW” na stałe będzie kosztować 7,99 zł, a poniedziałkowe - 5,99 zł.
„Wolna Sobota” będzie liczyć minimum 40 stron i ukazywać się jako osobny grzbiet, z okładkami na grubszym papierze. Artykuły do magazynu będą pisać dziennikarze „Gazety Wyborczej" oraz współpracujący z redakcją polscy i zagraniczni eseiści, felietoniści i pisarze, publikowane też będą przedruki ważnych tekstów z prasy zagranicznej. W magazynie znajdą się takie rubryki jak np. „Czułe słówka" poświęcone mniej lub bardziej poważnym przemianom współczesnej polszczyzny, w pierwszym numerze autorem felietonu będzie Michał Rusinek.
- Chcemy, żeby „Wolna Sobota" była strefą intelektualnej wolności i przyjemności - mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej". - Będzie w niej miejsce na esej Jacka Dukaja, na rozważania nad niepewną przyszłością planety, wspólne projekty z „NYT" i największymi gazetami europejskimi, a także na głęboką, socjologiczną wyprawę do Polski B. Jesteśmy przekonani, że w połączeniu z „Wysokimi Obcasami" i „Ale Historią" nasi czytelnicy otrzymają w soboty absolutnie najbogatszy i najbardziej różnorodny zestaw treści dostępny na całym polskim rynku prasowym - dodaje.
Nową odsłonę sobotniego magazynu „Gazety Wyborczej" przygotowuje zespół pod okiem redaktorów Marka Markowskiego, Marcina Kąckiego i Łukasza Grzymisławskiego.
„Ale Historia” w weekendy, zmiany w treściach lokalnych
Jednocześnie do sobotnich wydań „Gazety Wyborczej” zostanie przeniesiony dodatek „Ale Historia”, poprzednio ukazujący się w poniedziałki. - Przeniesienie „Ale Historii" na sobotę to de facto powrót do źródeł, bo magazyn ten wyrósł z treści historycznych, które właśnie w weekendy publikowała „Gazeta Wyborcza” - tłumaczy Jerzy Wójcik.
W głównym, newsowym grzbiecie sobotniej „Gazety Wyborczej" pojawią się także dwa nowe działy, które do tej pory ukazywały się tylko w środku tygodnia: „Wyborcza to Wy” (z opiniami od czytelników) i „Prosto z Miasta” z treściami przygotowanymi przez 20 lokalnych redakcji dziennika.
Ta druga sekcja zastąpi lokalne strony „Gazety Wyborczej", które w soboty ukazywały się ostatnio w siedmiu wydaniach regionalnych dziennika: w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.
- Rezygnujemy z nich świadomie, ponieważ widzimy, jak olbrzymia rzesza naszych wielkomiejskich czytelników przenosi się w weekendy do internetu i ilu z nich decyduje się na zakup prenumeraty cyfrowej - mówi Mikołaj Chrzan, zastępca naczelnego „Gazety Wyborczej" odpowiedzialny za redakcje lokalne. - Strony lokalne pozostaną w sobotnich wydaniach tylko w Warszawie, gdzie „Wyborcza" pełni szczególną rolę, zaś w 6 największych miastach dostępne będą od poniedziałku do piątku. We wszystkich 20 miejscowościach niezmiennie stawiamy na ukazujące się w piątki tygodniki oraz lokalne serwisy, których znaczenia dla cyfrowej transformacji „Wyborczej" nie da się przecenić - dodaje Chrzan.
Cena wyższa o 2 zł
Z początkiem sierpnia wszystkie sobotnie wydania „Gazety Wyborczej” będą kosztowały 7,99 zł. Poprzednio standardowa cena wynosiła 5,99 zł, a o 2 zł była wyższa tylko przy wydaniach, w których „Magazyn Świąteczny” ukazywał się w poszerzonej wersji.
Agora zapowiada, że w każdym sobotnim wydaniu „GW” będzie publikowany kod dający pełen dostęp przez weekend do portalu Wyborcza.pl.
Na portalu będą zamieszczane m.in. fragmenty przygotowywanych do druku książek. 1 sierpnia pojawi się rozdział „Podziemia. W głąb czasu" Roberta MacFarlane`a, a w najbliższych wydaniach - fragmenty nowych książek Doroty Masłowskiej i Szczepana Twardocha
„Ekonomia+" w poniedziałki, cena 1 zł w górę
Z kolei od 3 sierpnia w poniedziałkowych wydaniach „Gazety Wyborczej” będzie zamieszczany 8-stronnicowy dodatek „Ekonomia+”. Będą w nim publikowane analizy związane z ekonomią, porady prawników, wywiady z przedsiębiorcami, a także informatory wyjaśniające zmiany w przepisach i emeryturach. Zamieszczane też będą graficzne materiały przygotowywane przez zespół BIQdata i treści związane z kolejną edycją programu „Jutronauci 2020".
Zespołem magazynu „Ekonomia+", złożonym z dziennikarzy połączonych działów Gospodarka, Technologie i Mój Biznes, kieruje Wojciech Pelowski
Poniedziałkowe wydanie „GW” będzie kosztować 5,99 zł, o złotówkę więcej niż poprzednio.
Poprzednią podwyżkę cen „Gazety Wyborczej” wprowadzono w listopadzie ub.r. - wtedy o 50 groszy podrożały wydania dziennika od środy do soboty, a nie zmieniły się ceny poniedziałkowych i wtorkowych numerów.
Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” w maju br. spadła o 26,84 proc. r/r, do 65 241 egz. Z kolei portal Wyborcza.pl w czerwcu br. przy 8,65 mln użytkowników miał 101,74 mln odsłon (średnio 11,8 na odwiedzającego).
W drugiej połowie kwietnia Agora podała, że z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” korzystało 240 tys. użytkowników, o 22 tys. więcej niż miesiąc przedtem.
W pierwszym kwartale br. przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły rok do roku o 3,7 proc. do 25,3 mln zł, a ze sprzedaży reklam w GW” zmalały o 18,2 proc. do 12,1 mln zł.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” droższa w soboty i poniedziałki. „Wolna Sobota” i „Ekonomia+” nowymi dodatkami
On płaci za przyjemność obcowania z ciekawymi tekstami. Wiem, niektórym, przyzwyczajonym do mniej skomplikowanych firm przekazu, trudno to pojąć..