SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” mniej z reklam, mocno w górę „Metro” i „Super Express” (TOP 10)

W maju br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były minimalnie wyższe niż rok wcześniej. Spore spadki zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, za to duże wzrosty osiągnęły „Metro” i „Super Express”.

Cennikowe przychody reklamowe dzienników (bez rabatów i autopromocji) w maju br. wyniosły 147,15 mln zł, o 1,12 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 0,8 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Przy czym faktycznie te wpływy mogły zmaleć. W I kwartale br. o ile cennikowe przychody spadły w skali roku o 11,9 proc., do kwoty 341,7 mln zł (zobacz szczegóły), o tyle rzeczywiste wpływy - według szacunków Starlinka - zmalały o 23 proc., do 70 mln zł (więcej na ten temat).

>>> Spada sprzedaż dzienników. Najwięcej straciły „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza”, zyskał tylko „Parkiet”

Będąca liderem tego segmentu „Gazeta Wyborcza” (Agora) w maju br. cennikowo zarobiła z reklam 37 mln zł, o 4,11 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 10 proc. Wpływy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 1,18 mln zł (7 proc. w dół), a „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communications) - o 836 tys. zł (8,1 proc. w dół). „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotowała spadek o 139 tys. zł (czyli o 2,3 proc.), a „Nasze Miasto” (Grupa Polskapresse) - o 117 tys. zł (czyli o 4,7 proc.).

Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe bezpłatnego „Metra” (Agora) zwiększyły się o 4,44 mln zł (to wzrost o 59,4 proc.), a „Super Expressu” (Murator) - o 3,63 mln zł (44,4 proc. w górę).

>>> „Gazeta Pomorska” nowym liderem sprzedaży dzienników regionalnych

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

V.2013

V.2014

GAZETA WYBORCZA

41 164 931 zł

37 053 449 zł

POLSKA

21 822 633 zł

21 704 430 zł

FAKT

16 912 421 zł

15 731 154 zł

METRO

7 471 466 zł

11 912 747 zł

SUPER EXPRESS

8 183 811 zł

11 816 289 zł

RZECZPOSPOLITA

10 309 396 zł

9 473 179 zł

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

6 003 653 zł

5 864 974 zł

PULS BIZNESU

-

2 866 868 zł

NASZE MIASTO

2 479 383 zł

2 362 626 zł

ECHO DNIA

-

2 306 465 zł

monitorowane tytuły razem

146 033 762 zł

147 155 263 zł

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” mniej z reklam, mocno w górę „Metro” i „Super Express” (TOP 10)

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Uważny czytelnik
Cieszy spadek przychodów Gazety Wyborczej,rynek zanotował minimalny wzrost a Gazetka 10% w dół to bardzo dobra tendencja.Gdyby nie przymusowe prenumeraty w urzędach to z GW byłoby znacznie gorzej [tzn.lepiej].
odpowiedź
User
analityk
Z tych 37 milionów wpływów GW z reklam pewno 35 mln z NASZYCH PODATKÓW. Jak to wygląda mówi prezes Orlenu w podsłuchanych rozmowach. Reklamy tylko dla propagandowych przekaźników PO.
odpowiedź
User
ynteligent
ehh poszukaj sobie danych. za 2012 tok wpływy agory z reklam to 200 milionów zł, ze sprzedaży 100 mln
a w tym wpływy z reklamrządowych to uwaga - 1 mln zł....
Jakoś za rządów PiS wpływy z rekalm rządowych GW nie spadły....
http://orka.sejm.gov.pl/opinie7.nsf/nazwa/146_20131204/$file/146_20131204.pdf
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-pierwszy-raz-zarobila-wiecej-ze-sprzedazy-niz-z-reklam-to-zdrowsze-i-bezpieczniejsze
odpowiedź