„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” mniej z reklam, mocno w górę „Metro” i „Super Express” (TOP 10)
W maju br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były minimalnie wyższe niż rok wcześniej. Spore spadki zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, za to duże wzrosty osiągnęły „Metro” i „Super Express”.
Cennikowe przychody reklamowe dzienników (bez rabatów i autopromocji) w maju br. wyniosły 147,15 mln zł, o 1,12 mln zł więcej niż rok wcześniej, co oznacza wzrost o 0,8 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Przy czym faktycznie te wpływy mogły zmaleć. W I kwartale br. o ile cennikowe przychody spadły w skali roku o 11,9 proc., do kwoty 341,7 mln zł (zobacz szczegóły), o tyle rzeczywiste wpływy - według szacunków Starlinka - zmalały o 23 proc., do 70 mln zł (więcej na ten temat).
Będąca liderem tego segmentu „Gazeta Wyborcza” (Agora) w maju br. cennikowo zarobiła z reklam 37 mln zł, o 4,11 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 10 proc. Wpływy „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 1,18 mln zł (7 proc. w dół), a „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communications) - o 836 tys. zł (8,1 proc. w dół). „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotowała spadek o 139 tys. zł (czyli o 2,3 proc.), a „Nasze Miasto” (Grupa Polskapresse) - o 117 tys. zł (czyli o 4,7 proc.).
Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe bezpłatnego „Metra” (Agora) zwiększyły się o 4,44 mln zł (to wzrost o 59,4 proc.), a „Super Expressu” (Murator) - o 3,63 mln zł (44,4 proc. w górę).
>>> „Gazeta Pomorska” nowym liderem sprzedaży dzienników regionalnych
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | V.2013 | V.2014 |
GAZETA WYBORCZA | 41 164 931 zł | 37 053 449 zł |
POLSKA | 21 822 633 zł | 21 704 430 zł |
FAKT | 16 912 421 zł | 15 731 154 zł |
METRO | 7 471 466 zł | 11 912 747 zł |
SUPER EXPRESS | 8 183 811 zł | 11 816 289 zł |
RZECZPOSPOLITA | 10 309 396 zł | 9 473 179 zł |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA | 6 003 653 zł | 5 864 974 zł |
PULS BIZNESU | - | 2 866 868 zł |
NASZE MIASTO | 2 479 383 zł | 2 362 626 zł |
ECHO DNIA | - | 2 306 465 zł |
monitorowane tytuły razem | 146 033 762 zł | 147 155 263 zł |
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” mniej z reklam, mocno w górę „Metro” i „Super Express” (TOP 10)
a w tym wpływy z reklamrządowych to uwaga - 1 mln zł....
Jakoś za rządów PiS wpływy z rekalm rządowych GW nie spadły....
http://orka.sejm.gov.pl/opinie7.nsf/nazwa/146_20131204/$file/146_20131204.pdf
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-pierwszy-raz-zarobila-wiecej-ze-sprzedazy-niz-z-reklam-to-zdrowsze-i-bezpieczniejsze