„Gazeta Wyborcza” najlepiej sprzedaje się w piątki i weekendy, a najsłabiej - w środku tygodnia
W podziale na dni tygodnia „Gazeta Wyborcza” zdecydowanie najlepiej sprzedaje się w piątki, a następnie w weekendy. Z kolei najgorsze wyniki notowane są w środku tygodnia - w czwartki, środy i wtorki - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” w okresie od stycznia do sierpnia 2018 roku wyniosła 94 311 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zmniejszył się o 16,95 proc.- pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
W piątki 157 841 egz., a w weekendy - 116 299 egz.
Analizując dane sprzedaży dziennika w podziale na dni tygodnia wynika, że zdecydowanie najwyższe wyniki „Gazeta Wyborcza” notuje w piątki, kiedy to średnio sprzedaje się w liczbie 157 841 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej sprzedaż zmalała o 14,14 proc., co jest jednocześnie najmniejszym spadkiem na tle całego tygodnia.
Tego dnia z „GW” wydawane są następujące dodatki: „Co jest Grane 24”, „Tylko Zdrowie”, „Wyborcza TV” oraz magazyny lokalne, które od kwietnia br. zyskały nową formułę.
Na drugim miejscu pod względem najwyższej sprzedaży dziennik notuje w weekendy, kiedy na rynku ukazuje się jego weekendowe wydanie. Ma to miejsce w soboty, ale dziennik ten pozostaje w sprzedaży do niedzieli. Średnia sprzedaż ogółem tych numerów „Gazety Wyborczej” w okresie od stycznia do sierpnia br. wyniosła 116 299 egz., po spadku o 19,06 proc.
W weekendy do „Gazety Wyborczej” dołączane są „Wysokie Obcasy”; „Magazyn Świąteczny” oraz „Wall Street Journal” (od stycznia br.; tłumaczenia artykułów z amerykańskiego dziennika zaczęły się pojawiać w październiku ub.r. - początkowo były dostępne we wszystkich wydaniach „GW”).
Wydania piątkowe i weekendowe „Gazety Wyborczej” mają zdecydowanie wyższe wyniki sprzedaży od średnich danych z całego tygodnia. W pozostałe dni dziennik notuje niższe wyniki. Sprzedaż tego tytułu w poniedziałki wynosi 87 587 egz., a strata względem analogicznego okresu rok wcześniej - 18,90 proc.
Poniedziałkowy numer dziennika wzbogacony jest o dwa dodatki „Duży Format”, „Ale Historia”, a do końca 2017 roku jeszcze „Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje”.
Najgorsze wyniki w środku tygodnia, we wtorki największy spadek
Zdecydowanie najniższe wyniki „Gazeta Wyborcza” notuje w środku tygodnia - w czwartki (68 925 egz.; w dół o 17,71 proc.), środy (68 022 egz.; - 18,20 proc.) i wtorki (65 024 egz.; - 19,57 proc. - największy spadek względem okresu styczeń-sierpień 2017).
W środy i czwartki „GW” ukazuje się bez żadnych dodatków, a od początku br. we wtorki znaleźć można „Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje” (który wcześniej był dostępny w poniedziałki).
W ostatnich latach spada sprzedaż nie tylko „Gazety Wyborczej”, ale również innych ogólnopolskich dzienników. Większość z nich regularnie notuje najniższe wyniki sprzedaży w historii.
Pomimo spadku sprzedaży papierowych wydań „Gazety Wyborczej”, rośnie liczba płatnych subskrypcji cyfrowych tego dziennika. Na koniec ub.r. było to prawie 133 tys. użytkowników, podczas gdy rok wcześniej liczba ta wynosiła 100 tys., a na koniec 2015 roku - 77 tys.
Agora podniosła ceny „Gazety Wyborczej”
Od początku tego roku zmieniły się ceny niektórych wydań dziennika. W badanym okresie 2018 roku względem analogicznego okresu 2017 roku wydanie poniedziałkowe podrożało o 50 gr do 4,49 zł. Wtorkowy numer „Gazety Wyborczej" w okresie od stycznia do sierpnia br. był dostępny w cenie 3,99 zł (wcześniej: 2,99 zł), a sobotnie wydanie „Gazety Wyborczej" - 4,99 zł (wcześniej 4,29 zł w całej Polsce oprócz Warszawy, gdzie cena wynosiła 4,49 zł). W pozostałe dni cena „Gazety Wyborczej" pozostała bez zmian (środa i czwartek - 2,99 zł, piątek - 3,99 zł.), ale od kwietnia br. piątkowe wydania dziennika podrożały o 50 gr w 7 największych miastach i ich okolicach - Łodzi, Katowicach, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” najlepiej sprzedaje się w piątki i weekendy, a najsłabiej - w środku tygodnia