Gazety z reklam w lipcu: „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę
W lipcu br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam prawie 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Najbardziej spadły wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej”, „Faktu” i „Gazety Wyborczej”, natomiast mocno wzrosły w przypadku „Echa Miasta” i „Super Expressu”.
151,26 mln zł, które w lipcu gazety cennikowo i bez autopromocji zarobiły na reklamach, to o 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przychody reklamowe liczone z autopromocją spadły w skali roku o 5,3 proc., natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 18 proc.
>>> I półrocze 2011: dzienniki w dół, najbardziej „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”
Spadki wpływów reklamowych zdecydowanie powyżej średniej dla segmentu zanotowały trzy dzienniki z czołówki. I tak „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam 12,2 proc. mniej niż rok wcześniej, „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 13,4 proc. mniej, a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 15,7 proc. mniej. Z kolei przychody reklamowe „Polski” (Polskapresse) zmalały w skali roku o 5,7 proc., a regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) - o 5,6 proc.
>>> Najpopularniejsze gazety i magazyny w I półroczu
Z drugiej strony bezpłatne „Metro” (Agora) zarobił na reklamach 4,9 proc. więcej niż w lipcu ub.r., a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 8,8 proc. więcej. Natomiast dwucyfrowe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Super Express” (Murator) - dokładnie 10,1 proc., oraz darmowe „Echo Miasta” (Polskapresse) - 15, proc.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
VII.2011 | VII.2010 | |
Gazeta Wyborcza | 45 754 369 zł | 52 116 121 zł |
Polska | 22 752 665 zł | 24 116 147 zł |
Fakt | 15 119 394 zł | 17 461 073 zł |
Rzeczpospolita | 7 908 518 zł | 9 385 554 zł |
Super Express | 7 338 335 zł | 6 666 206 zł |
Metro | 7 229 663 zł | 6 891 404 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 3 888 908 zł | 3 575 469 zł |
Express Bydgoski | 3 395 496 zł | 3 595 484 zł |
Gazeta Pomorska | 3 076 810 zł | 3 050 875 zł |
Echo Miasta | 2 983 699 zł | 2 587 450 zł |
monitorowane tytuły razem | 151 264 472 zł | 162 389 688 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 164 323 622 zł | 173 454 984 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 13 059 150 zł | 11 065 296 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety z reklam w lipcu: „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę
Nie dość, że tygodnik zdołował ich finansowo, to jeszcze miejsce na reklamy zabrał....