SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety z reklam w lipcu: „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę

W lipcu br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam prawie 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Najbardziej spadły wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej”, „Faktu” i „Gazety Wyborczej”, natomiast mocno wzrosły w przypadku „Echa Miasta” i „Super Expressu”.

151,26 mln zł, które w lipcu gazety cennikowo i bez autopromocji zarobiły na reklamach, to o 6,9 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Przychody reklamowe liczone z autopromocją spadły w skali roku o 5,3 proc., natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 18 proc.

>>> I półrocze 2011: dzienniki w dół, najbardziej „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”

Spadki wpływów reklamowych zdecydowanie powyżej średniej dla segmentu zanotowały trzy dzienniki z czołówki. I tak „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam 12,2 proc. mniej niż rok wcześniej, „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 13,4 proc. mniej, a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 15,7 proc. mniej. Z kolei przychody reklamowe „Polski” (Polskapresse) zmalały w skali roku o 5,7 proc., a regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) - o 5,6 proc.

>>> Najpopularniejsze gazety i magazyny w I półroczu

Z drugiej strony bezpłatne „Metro” (Agora) zarobił na reklamach 4,9 proc. więcej niż w lipcu ub.r., a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 8,8 proc. więcej. Natomiast dwucyfrowe wzrosty wpływów reklamowych zanotowały „Super Express” (Murator) - dokładnie 10,1 proc., oraz darmowe „Echo Miasta” (Polskapresse) - 15, proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  VII.2011 VII.2010
Gazeta Wyborcza 45 754 369 zł 52 116 121 zł
Polska 22 752 665 zł 24 116 147 zł
Fakt 15 119 394 zł 17 461 073 zł
Rzeczpospolita 7 908 518 zł 9 385 554 zł
Super Express 7 338 335 zł 6 666 206 zł
Metro 7 229 663 zł 6 891 404 zł
Dziennik Gazeta Prawna 3 888 908 zł 3 575 469 zł
Express Bydgoski 3 395 496 zł 3 595 484 zł
Gazeta Pomorska 3 076 810 zł 3 050 875 zł
Echo Miasta 2 983 699 zł 2 587 450 zł
monitorowane tytuły razem 151 264 472 zł 162 389 688 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 164 323 622 zł 173 454 984 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 13 059 150 zł 11 065 296 zł


 

Dołącz do dyskusji: Gazety z reklam w lipcu: „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pytanie
Rozumiem, że reklamy Uwarzam Rze w Rzeczpospolitej są zaliczane jako autopromocja?

Nie dość, że tygodnik zdołował ich finansowo, to jeszcze miejsce na reklamy zabrał....
20 12
odpowiedź