SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gemius chce 517 tys. zł za pomiar ruchu w serwisach i aplikacjach TVP

W postępowaniu dotyczącym pomiaru korzystania z serwisów i aplikacji internetowych Telewizji Polskiej przez 12 miesięcy jedyną ofertę złożył Gemius. Zaproponował cenę brutto w wysokości 516,6 tys. zł.

Postępowanie publiczne, które ogłoszono na początku grudnia, dotyczy pomiaru ruchu we wszystkich wskazanych serwisach, aplikacjach mobilnych, na smart TV i HBB TV należących do Telewizji Polskiej. Chodzi o statystyki ich odwiedzalności, a także korzystania z treści audio i wideo - zarówno we własnych, jak i zewnętrznych playerach.

Zlecenie zaplanowano na 12 miesięcy. TVP zapowiedziała, że przy ocenie złożonych ofert 90 proc. będzie stanowić cena, a 10 proc. - wydajność pomiaru.

Jedyną ofertę skierowała firma Gemius, proponując cenę brutto w wysokości 516,6 tys. zł. Wraz z otwarcie dokumentów z tą ofertą TVP poinformowała, że na realizację zlecenia zamierza przeznaczyć maksymalnie 522,75 tys. zł brutto.

Gemius od wielu lat na zlecenie PBI, spółki kontrolowanej przez czołowych wydawców internetowych, realizuje badanie odwiedzalności serwisów i aplikacji internetowych. Badanie przez wiele lat funkcjonowało pod nazwą Megapanel, a potem po postu badania Gemius/PBI. Jesienią ub.r. zaczął realizować jednoźródłowe badanie Mediapanel obejmujące internet, radio i telewizję.

Według danych z Mediapanelu w listopadzie ub.r. serwis TVP VOD zanotował 3 mln realnych użytkowników i 10,36 proc. zasięgu, natomiast portal TVP.Info w październiku miał 5,15 mln użytkowników i 17,77 proc. zasięgu.

TVP z zyskiem dzięki rekompensacie abonamentowej

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia br. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

W rządowym projekcie ustawy budżetowej na 2021 roku zapisano kolejną rekompensatę w wysokości do 1,95 mld zł dla TVP i Polskiego Radia. Krótko przed Bożym Narodzeniem ustawa została przyjęta przez Sejm, odrzucono poprawkę opozycji proponującą, żeby kwotę rekompensaty przekazać na służbę zdrowia.

Dołącz do dyskusji: Gemius chce 517 tys. zł za pomiar ruchu w serwisach i aplikacjach TVP

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Merynos
Początek końca monopolu Nielsena na pomiar mediów. Chyba żaden wydawca TV nie wdrożył dotychczas SDK od Nielsena.
0 0
odpowiedź
User
gość
Wasze słupki, to możecie wystawić na Zurawiej albo na Wspólnej, tam panie nie mają o co się opierać.
0 0
odpowiedź