SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet-RASP przed Wirtualną Polską, Interia.pl zwiększa przewagę nad Gazeta.pl (wyniki Gemius/PBI z lutego)

W lutym zdecydowana większość czołowych wydawców i serwisów internetowych zanotowała znacznie niższą odwiedzalność niż w styczniu. Niewielki wzrost osiągnęła natomiast Grupą Interia.pl, dzięki czemu zwiększyła przewagę zasięgową nad Grupą Gazeta.pl.

Strony i aplikacje Google’a w lutym br. odwiedziło w Polsce 26,74 mln realnych użytkowników (czyli 95,7 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 6,87 mld odsłon - pokazuje badania Gemius/PBI.

Na kolejnych miejscach w rankingu najpopularniejszych wydawców są niezmiennie Facebook (22,1 mln użytkowników i 3,87 mld odsłon), Grupa Onet-RASP (21,44 mln użytkowników i 2,99 mld odsłon) oraz Wirtualna Polska (21,06 mln użytkowników i 3,7 mld odsłon).

Zdecydowana większość wydawców zanotowała spadki zasięgu w skali miesiąca – Grupa OLX straciła 1,19 mln użytkowników. Jedynie Grupa Interia.pl utrzymała zasięg z poprzedniego miesiąca.

Łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 28 mln, z czego 24,3 mln przeglądały sieć na komputerach, a 22,1 mln - na smartfonach i tabletach.

Wśród serwisów wzrosty osiągnęły Interia.pl (o 112,2 tys. użytkowników), Money.pl (o 81 tys.) i otoMoto.pl (o 99,5 tys.).

Natomiast OLX.pl stracił 1,47 mln użytkowników, a Facebook - 976,4 tys.

Na komputerach Wirtualna Polska wyprzedza Grupę Onet-RASP - zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i odsłon. Wyższy zasięg od obu wydawców ma YouTube.

Wśród serwisów YouTube zanotował nieznacznie większy zasięg od Facebooka, ale ponad dwa razy mniej odsłon.

Z kolei Onet.pl wyprzedza pod względem zasięgu Allegro i WP.pl, ale ten ostatni portal miał prawie dwa razy więcej odsłon od konkurentów.