Gemius pokazał KBR i PBI, jak chce badać radio w internecie
Gemius zaprezentował przedstawicielom KBR i PBI swoją metodologię mierzenia słuchalności kanałów radiowych w internecie. Organizacje w najbliższym czasie zapoznają się z takimi propozycjami innych firm badawczych, m.in. MillwardBrown SMG/KRC i AGB Nielsen Media Research.
Metodologia, którą Gemius przedstawił członkom Komitetu Badań Radiowych i Polskich Badań Internetu tworzącym Inicjatywę na Rzecz Badania Radia w Internecie, jest dużo bardziej rozbudowana niż ta obecnie oferowana w fazie testów. Dzięki niej mierzone mogą być wszystkie formy dystrybucji sygnału – nie tylko playery na stronach internetowych i falshowe, lecz także aplikacje typu WinAmp, telefony komórkowe, urządzenia mobilne i platformy cyfrowe. Gemius proponuje wprowadzenie takich wskaźników, jak w przypadku badań mediów cyfrowych, tj. zasięg, udziały w czasie słuchania, średni czas słuchania, audytorium średniego kwadransa, ale uzupełnionych o te stosowane w badaniach internetu. I tak firma chce też wprowadzić kategorię real user, która powstanie dzięki specjalnemu algorytmowi przekładającemu liczbę plików cookie na liczbę rzeczywistych użytkowników.
W marcu członkowie Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie planują spotkać się z przedstawicielami MillwardBrown SMG/KRC i AGB Nielsen Media Research, którzy przedstawią swoje projekty mierzenia słuchalności radia w sieci. W kolejnych miesiącach do rozmów zapraszane będą inne firmy badawcze z Polski i zagranicy. Po zapoznaniu się ze wszystkimi metodologiami i publicznej dyskusji na ich temat IRBRI podejmie decyzję, jakie warunki musi spełniać polski standard tego typu badania. Na tej podstawie powstanie zapytanie ofertowe, a w wyniku przetargu zostanie wybrany instytut, który będzie prowadzić w Polsce badania słuchalności radia w internecie.
Dołącz do dyskusji: Gemius pokazał KBR i PBI, jak chce badać radio w internecie