Gemius udostępni system teleinformatyczny na rzecz projektu Telemetria Polska
Instytut Łączności wyłonił firmy w postępowaniach organizowanych w ramach projektu Telemetria Polska. Rekrutację osób do panelu eksperymentalnego zajmie się firma Difference, a udostępnieniem systemu teleinformatycznego na potrzeby realizacji nowego badania mediów - Gemius - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.
Do 2 marca można było składać oferty w postępowaniach, organizowanych przez Instytut Łączności na zlecenie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. W jednym z postępowań chodziło o rekrutację metodą face to face (bezpośrednio) panelistów do badania.
W drugim postępowaniu - na system teleinformatyczny - o oprogramowanie dla 500 mierników, służących do prac przy nowym badaniu mediów. Mowa jest o jednoźródłowym pomiarze radia, telewizji oraz internetu, co KRRiT zapowiedziała już w kwietniu 2018 roku.
W drugim postępowaniu - na udostępnienie systemu teleinformatycznego na potrzeby realizacji badań telemetrycznych (na kolejne 500 mierników) brał udział jedynie Gemius i to ta firma została wybrana na wykonawcę zlecenia.
Projekt Telemetria Polska zakłada panel telemetryczny oparty na 26 tys. respondentów oraz jednoźródłowy pomiar TV, radia i internetu - mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych. Dodatkowo w ramach projektu uruchomiony zostanie panel RPD oparty docelowo o 11 milionów gospodarstw domowych.
Przełom w pracach nad nowym badaniem
Jakie są najważniejsze założenia przedstawione przez rynek? Badanie ma być realizowane przez podmiot, który zagwarantuje, że będzie ono stabilne oraz długoterminowe; zabezpieczone finansowo w długiej perspektywie; odporne na zawirowania koniunkturalne. Powinno być także regularnie audytowane przez organizacje posiadające wymagane doświadczenie w badaniach statystycznych oraz orientację w specyfice badań mediowych i tak zaprojektowane, aby można było szybko reagować na zmiany rynkowe. Musi także spełniać wymogi jakościowe i międzynarodowe standardy badawcze (Esomar).
Prace nad nowym badaniem mediów trwają od kwietnia 2018 roku, to wtedy ogłoszono, że potrzebny jest nowy, jednoźródłowy standard pomiaru radia, telewizji oraz internetu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku
W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.
W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc., a tygodniowy - 91,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.
Dołącz do dyskusji: Gemius udostępni system teleinformatyczny na rzecz projektu Telemetria Polska
https://kamee.pl/blog/379.program-do-sledzenia-postepu-projektu
Tutaj jest więcej na temat zarządzania projektami.