GfK: tylko 13 proc. konsumentów chce płacić za treści online
Zdecydowana większość internautów chce mieć darmowy dostęp do znajdujących się w sieci treści.
Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę GfK Group, w którym udział wzięło 16,8 tysiąca osób w wieku co najmniej 15 lat z USA i 16 krajów Europy.
Okazało się, że tylko 13 proc. respondentów jest gotowych do płacenia za treści w internecie. 8 proc. mogłoby zgodzić się na płacenie za treści wolne od reklam, podczas gdy 5 proc. reklamy by w tym nie przeszkadzały.
Z kolei 1/3 ogółu badanych wyraziła pogląd, że wszystkie treści umieszczane online powinny być darmowe i pozbawione reklam.
Najniższy, 7-proc. odsetek pytanych gotowych do płacenia za informacje w sieci, odnotowano w Europie Wschodniej. Za to w Szwecji taką gotowość wyraziło 23 proc., w Wielkiej Brytanii 18 proc., a w USA 17 proc. respondentów.
Dołącz do dyskusji: GfK: tylko 13 proc. konsumentów chce płacić za treści online