Gigantyczny wzrost oglądalności wideo na urządzeniach mobilnych
Raport firmy FreeWheel poświęcony monetyzacji materiałów wideo w internecie wskazuje, że w trzecim kwartale tego roku na urządzeniach mobilnych oglądano aż trzykrotnie więcej filmów za pośrednictwem sieci niż rok wcześniej.
Zdecydowanie wolniej niż oglądalność materiałów wideo w ogóle, rośnie popularność tych które są zabezpieczane technologiami DRM, a więc głównie w serwisach VOD takich jak Netflix lub Hulu. W skali roku tego typu filmy zanotowały wzrost popularności o 17 procent.
Liderami w napędzaniu oglądalności na urządzeniach mobilnych są gadżety Apple. Łącznie, iPhone'y oraz iPady, generują aż 60 procent ruchu w sieci związanego z materiałami wideo. Choć urządzenia działające w oparciu o system Android ciągle zyskują, wciąż pozostają daleko w tyle.
Jeśli chodzi o reklamy, najwięcej zawierają filmy najdłuższe. I także w ich przypadku najczęściej materiały promocyjne oglądane są w całości.
Raport FreeWheel został sporządzony na podstawie 14 miliardów wyświetleń umieszczonych w sieci filmów wideo oraz 10,7 miliarda wyświetleń reklam.
Dołącz do dyskusji: Gigantyczny wzrost oglądalności wideo na urządzeniach mobilnych