Gigantyczny wzrost Youtube - najpopularniejsze portale w Polsce
Prezentujemy top-20 witryn WWW i top-10 komunikatorów w Polsce, czyli listopadowe wyniki badania Megapanel.
Serwis Google.pl umocnił w listopadzie 2006r. pozycję lidera na polskim rynku internetowym - wynika z najnowszych danych badania Megapanel PBI/Gemius.
W porównaniu ze statystykami z poprzedniego miesiąca liczba użytkowników największych serwisów - odwiedzanych przez mieszkańców Polski - zmieniła się w listopadzie następująco:
Nazwa | Zmiana | Ilość |
+ | 112 508 | |
Onet | - | 91 245 |
WP | - | 1 832 |
Allegro | + | 266 230 |
Interia | + | 20 531 |
Microsoft | - | 160 609 |
o2.pl | + | 19 094 |
Gazeta.pl | + | 165 532 |
Największy niespodzianką listopadowego rankingu jest wzrost jaki odnotował portal YouTube - z czternastego miejsca w październiku 2006 (2 983 870 użytkowników) na dziesiąte miejsce (3 808 519 użytkowników) w listopadzie 2006.
Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
lp. | nazwa | zasięg | użytkownicy (real users) | witryny objęte audytem site-centric |
1 | 83,70% | 10 865 266 | nie | |
2 | Onet.pl | 72,24% | 9 377 267 | nie** |
3 | Wirtualna Polska | 64,42% | 8 362 554 | tak |
4 | Allegro.pl | 55,99% | 7 268 593 | nie |
5 | INTERIA.PL | 53,04% | 6 884 848 | tak |
6 | Microsoft | 47,10% | 6 113 685 | nie |
7 | o2.pl | 45,65% | 5 926 288 | tak |
8 | wikipedia.org | 45,48% | 5 903 224 | nie |
9 | Gazeta.pl | 37,91% | 4 921 038 | tak |
10 | youtube.com | 29,34% | 3 808 519 | nie |
11 | Orange | 26,71% | 3 467 563 | nie |
12 | Grupa IDG | 26,33% | 3 418 301 | tak |
13 | msn.com | 25,44% | 3 301 759 | nie |
14 | gadu-gadu.pl | 20,61% | 2 675 461 | tak |
15 | sciaga.pl | 19,88% | 2 580 953 | tak |
16 | Plus GSM | 19,67% | 2 553 762 | nie |
17 | otoMoto | 18,11% | 2 350 732 | tak |
18 | eBay | 17,82% | 2 313 510 | nie |
19 | Image shack us | 17,38% | 2 255 811 | nie |
20 | Neostrada World | 17,08% | 2 216 565 | nie |
W rankingu na liczbę odsłon pozycję lidera umocnił serwis Allegro.pl, który miał ich prawie 3 mld.
Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon
lp. | nazwa | liczba odsłon | użytkownicy (real users) | witryny objęte audytem site-centric |
1 | Allegro.pl | 2 984 278 504 | 7 268 593 | nie |
2 | Onet.pl | 2 392 369 303 | 9 377 267 | nie** |
3 | 1 989 556 425 | 10 865 266 | nie | |
4 | Wirtualna Polska | 1 446 358 170 | 8 362 554 | tak |
5 | INTERIA.PL | 763 800 910 | 6 884 848 | tak |
6 | o2.pl | 604 338 702 | 5 926 288 | tak |
7 | epuls.pl | 449 443 378 | 604 937 | tak |
8 | grono.net | 432 453 127 | 767 610 | tak |
9 | Gazeta.pl | 402 193 136 | 4 921 038 | tak |
10 | fotka.pl | 374 854 275 | 1 762 500 | tak |
Ranking witryn według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users) witryny objęte aud. site-centric 1 Google 54 517 815 05:01:03 10 865 266 nie 2 Onet.pl 51 521 249 05:29:39 9 377 267 nie** 3 Wirtualna Polska 32 239 029 03:51:18 8 362 554 tak 4 Allegro.pl 24 664 542 03:23:35 7 268 593 nie 5 INTERIA.PL 18 811 727 02:43:56 6 884 848 tak 6 o2.pl 17 381 409 02:55:58 5 926 288 tak 7 Gazeta.pl 5 970 995 01:12:48 4 921 038 tak 8 fotka.pl 5 248 644 02:58:40 1 762 500 tak 9 epuls.pl 4 577 737 07:34:02 604 937 tak 10 Neostrada World 4 271 500 01:55:37 2 216 565 nie 11 grono.net 3 129 394 04:04:36 767 610 tak 12 wikipedia.org 2 937 415 00:29:51 5 903 224 nie 13 gry.pl 2 542 211 01:48:43 1 402 894 tak 14 Orange 2 430 019 00:42:02 3 467 563 nie 15 youtube.com 2 260 097 00:35:36 3 808 519 nie 16 bearshare.com 1 695 720 01:22:16 1 236 640 nie 17 PTC Era 1 672 580 00:45:21 2 212 380 nie 18 maxior.pl 1 616 606 00:50:17 1 928 788 tak 19 fora.pl 1 453 418 00:47:32 1 834 608 nie 20 ogame.pl 1 451 304 02:21:38 614 769 nie
Liderem komunikatorów jest Gadu-Gadu - miesięcznie prawie 5,5 mln użytkowników. Ze Skype korzysta 3 mln użytkowników a z Tlen.pl 924 tys.
Ranking komunikatorów według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa zasięg użytkownicy (real users) średni czas uruchomienia na użytkownika witryny objęte audytem site-centric 1 Komunikator Gadu-Gadu 42,16% 5 472 620 67:34:33 tak 2 Komunikator Skype 23,32% 3 026 815 67:45:36 nie 3 Komunikator Tlen.pl 7,12% 924 214 62:41:50 tak 4 Komunikator AQQ 0,88% 114 568 50:46:14 tak 5 Komunikator MSN messenger 0,86% 111 099 71:27:22 nie 6 Komunikator Spik 0,59% 77 122 66:22:27 tak 7 Komunikator Stefan 0,34% 44 644 39:58:05 tak 8 Komunikator ICQ 0,12% 15 381 46:28:47 nie 9 Komunikator Konnekt 0,11% 14 084 68:44:20 nie 10 Komunikator GoogleTalk 0,07% 9 359 22:41:58 nie
Źródło: Megapanel PBI/Gemius, listopad 2006 r.
Liczebność próby: N= 19 614. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.
* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Portal Onet.pl jest objęty audytem site-centric z wyjątkiem serwisu "Praca", który odwiedza 2,79 proc. użytkowników portalu. Liczba odsłon dokonywanych na serwisie praca stanowi 0,53 proc. wszystkich odsłon dokonanych na portalu Onet.pl. Zasięg dla serwisu praca wynosi 2,01 proc.
Październikowe wyniki Megapanelu
Dołącz do dyskusji: Gigantyczny wzrost Youtube - najpopularniejsze portale w Polsce