SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Globalni sponsorzy olimpijscy zwiększają wydatki na reklamę

Globalni sponsorzy igrzysk olimpijskich w Pekinie zamierzają wydać na reklamę w sumie 3,2 miliarda dolarów.

Według mającej swoją siedzibę w Pekinie firmy konsultacyjnej R3, 12 czołowych sponsorów imprezy zwiększy swoje nakłady o 44 procent w porównaniu z olimpiadą w Atenach przed czterema laty - informuje serwis Media Life.

Każdy z nich wpłaci na konto MKOl około 72 miliony dolarów, co da łączną sumę 864 milionów dolarów wobec 600 milionów dolarów cztery lata temu.

Do tego dojdą kolejne miliony dolarów od sponsorów narodowych oraz reklamodawców niższego szczebla, a także dochody z reklam przy transmisjach telewizyjnych. Przykładowo posiadający prawa do transmisji igrzysk w USA koncern NBC Universal spodziewa się z tego tytułu uzyskać około 1 miliarda dolarów.

Jeden z czołowych sponsorów imprezy jakim jest Coca-Cola, zamierza oprócz opłaty na rzecz MKOl wydać dodatkowo 90 milionów dolarów w ramach olimpijskiego marketingu. Również takie firmy jak Visa, McDonald's czy Adidas, planują uruchomić bardziej agresywne kampanie, a także rozszerzyć swoją ofertę w Chinach.

źródło: Media Life

  • Więcej informacji:
  • Pekin

Dołącz do dyskusji: Globalni sponsorzy olimpijscy zwiększają wydatki na reklamę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl