Globalny budżet reklamowy Visa dla TBWA
Agencja TBWA wygrała przetarg na obsługę wartego 600 milionówdolarów globalnego budżetu reklamowego firmy Visa.
TBWA, należąca do koncernu Omnicom Group, w pokonanym poluzostawiła agencje BBDO Worldwide (Omnicom), Grey (WPP Group) orazLeo Burnett (Publicis Groupe).
Finałowe prezentacje uczestniczących w przetargu agencji odbyłysię w dniach 10-11 września w głównej siedzibie Visy w Foster Cityw stanie Kalifornia. Każda z nich trwała około trzech godzin.
Wcześniej Visa korzystała z usług różnych agencji w różnychregionach. Przykładowo TBWA zajmowała się kreatywnymi obowiązkami wUSA, a BBDO w regionie Azji i Pacyfiku.
Z danych firm badawczych Nielsen Global AdView i NielsenMonitor-Plus wynika, że w ubiegłym roku firma wydała na całymświecie na reklamę w najważniejszych mediach około 525 milionówdolarów, z czego ponad 360 milionów dolarów w samych USA.
Przetarg nie obejmował Visa Europe, niezależnie zarządzanejorganizacji europejskich banków wydającej karty Visa. Jej budżetemreklamowym zajmuje się należąca do Publicis Groupe agencja Saatchi& Saatchi.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Globalny budżet reklamowy Visa dla TBWA