Gmail najbardziej w górę, strony Onetu i WP przyciągają najmocniej (TOP serwisów mailowych)
Wśród serwisów poczty elektronicznej liderem zasięgowym jest Gmail, zanotował też największy wzrost odwiedzalności rok do roku. Natomiast najwięcej odsłon mają witryny mailowe Onetu i WP. Sześć czołowych serwisów zanotowało 9,2 proc. użytkowników i 21,6 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej.
W czerwcu br. przeglądarkową wersję Gmaila, stanowiącą sekcję mailową domeny Google.com, odwiedziło 10,19 mln użytkowników, czyli 37,5 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali w serwisie 270,57 mln odsłon, każdy średnio 26,6 - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Gmail jest zdecydowanym liderem zasięgowym wśród witryn mailowych - zajmująca drugie miejsce sekcja mailowa WP.pl miała 6,88 mln użytkowników, a analogiczny dział Onetu - 4,55 mln. Przy czym oba serwisy zanotowały dużo więcej odsłon od Gmaila: sekcja WP.pl - 813,42 mln (średnio 118,1 na odwiedzającego), a dział Onetu - 607,95 mln (przeciętnie 133,5 na użytkownika).
W serwisie mailowym Interii 2,89 mln internautów wykonało 90,61 mln odsłon (każdy średnio 31,3), a w analogicznej witrynie o2.pl 2,67 mln użytkowników wygenerowało 282,59 mln odsłon (każdy przeciętnie 106).
Witryna mailowa Gazeta.pl miała 321,3 tys. odwiedzających i 18,94 mln odsłon, Mail Yahoo - 178,4 tys. użytkowników i 2,11 mln odsłon, a Int.pl - 32,7 tys. internautów i 492,4 tys. odsłon.
Sześć czołowych witryn mailowych (bez Mail Yahoo i Int.pl) w czerwcu br. miało łącznie 27,51 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 2,08 mld odsłon, a rok wcześniej - 25,2 mln internautów i 1,71 mld odsłon. Tym samym rok do roku zyskały 2,31 mln odwiedzających (9,2 proc.) i 370,62 mln odsłon (21,6 proc.).
Procentowo największy wzrost osiągnął Gmail - o 1,85 mln użytkowników (22,3 proc.) i 70 mln odsłon (34,9 proc.). Natomiast w sekcji mailowej Interii przybyło 333,2 tys. internautów (13 proc.) i 17,8 mln odsłon (24,4 proc.), w analogicznym dziale Onetu - 369,2 tys. internautów (8,8 proc.) i 96,6 mln odsłon (18,9 proc.), a w witrynie mailowej Gazeta.pl - 43,7 tys. użytkowników (15,7 proc.) i 3,15 mln odsłon (19,9 proc.).
W dziale mailowym WP.pl przy spadku liczby odwiedzających o 48,4 tys. (0,7 proc.) liczba odsłon zwiększyła się o 153,43 mln odsłon (23,2 proc.). Natomiast sekcja mailowa o2.pl zanotowała spadek liczby użytkowników o 240,7 tys. (8,3 proc.) i wzrost liczby odsłon o 29,63 mln (11,7 proc.).
Mail Yahoo w czerwcu ub.r. osiągnął zbyt małą odwiedzalność, żeby oszacowano ją w badaniu Gemius/PBI, a w przypadku Int.pl oszacowano tylko liczbę odsłon.
Dołącz do dyskusji: Gmail najbardziej w górę, strony Onetu i WP przyciągają najmocniej (TOP serwisów mailowych)