Golden Drum 2021: polskie agencje McCann i Gong z nagrodami, Publicis Italy agencją roku
Jury tegorocznej, 27. edycji konkursu reklamowego Golden Drum przyznali tytuł Agencji Reklamowej Roku agencji Publicis Italy, Sieci Reklamowej Roku - Publicis, Brand Grand Prix - marce Burger King. Polskie agencje przywożą z konkursu łącznie 5 nagród: - 4 trafiły do agencji McCann Poland, jedna - do agencji Gong.
Tytuł Agencji Roku zdobyła agencja Publicis Italy z Mediolanu, zaś tytuł Sieci Reklamowej Roku trafił do grupy Publicis.
Niezależną Agencją Roku tegorocznego festiwalu Golden Drum wybrano agencję Voskhod z Rosji.
Najlepszą marką z tytułem Brand Grand Prix okazał się Burger King, który podczas tegorocznej edycji zdobył 2 nagrody Grand Prix, 6 Złotych Bębnów, 4 srebrne i 2 brązowe we wszystkich sekcjach.
Jorg Riommi , Eduardo Marques i Bruno Bertelli , autorzy kampanii Moldy Whopper , zostali uhonorowani tytułem Dyrektorów Kreatywnych Roku.
Nagrodę Best of Genius Loci, która jest uhonorowaniem lokalnych prac prezentująych ich charakterystycznego lokalnego ducha – przyznano agencji Publicis Latvia za kampanię #StillSpeakingUp DeepTruth, zrobioną dla Propuesta Civica .
Best of Social Good – nagroda upamiętniająca działania korzystne społecznie – trafiła do agencji White Rabbit z Budapesztu za kampanię non-profit na rzecz Universidade de Madeira.
Jury Golden Drum wstrzymało się z przyznaniem nagrody Best of COVID-19.
Najbardziej udanym zgłoszeniem z Regionu Adriatyku, które otrzymało specjalną nagrodę Adriatyckiej Agencji Roku, okazała się kampania "Thank you, Doctors" agencji UM Beograd, części McCann Beograd.
Najlepszym filmem w konkursie „Young Drummers Competition” zaprezentowanym we współpracy ze słoweńską Izbą Turystyczną, był Imagine Slovenia , stworzony przez Dmitrija Sharova z Federacji Rosyjskiej.
Jason Romeyko , worldwide executive creative director Grupy Serviceplzostał członkiem Golden Drum Hall of Fame, wyselekcjonowanej grupy wizjonerów i marzycieli, którzy odważnie i z pasją walczyli o rozwój branży kreatywnej.
5 nagród dla polskich agencji
W tym roku agencje reklamowe z Polski otrzymały 16 nominacji do konkursu Golden Drum, z czego 11 przypadło McCann Poland. Nominacje te przełożyły się ostatecznie na 5 statuetek dla Polski, w tym cztery - jedną srebrną oraz trzy brązowe - dla McCann dla projektu "Safe Waze 2 Shop", przygotowanego na zlecenie Mastercard. Przedstawiciele McCann CEE odebrali 20 statuetek za projekty zrealizowane w ramach sieci McCann w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Grand Prix konkursu.
Kampania „Sztuka Kradzieży” przygotowana na zlecenie Netflix przez Gong, MSL i Wavemaker zdobywa brązową statuetkę kategorii Out of home.
Tegoroczna 27. edycja Golden Drum nie tylko zwiększyła wsparcie kreatywnego świata, ale także marek, które nadal inwestują w kreatywny obszar biznesu. Po rocznej przerwie, spowodowanej globalną pandemią, festiwal powrócił z 25 proc. wzrostem zgłoszeń.
Jury wybrało 271 zgłoszeń i przyznało łącznie 46 brązowych bębnów, 41 srebrnych, 30 złotych i 14 Grand Prix w różnych grupach i kategoriach. Laureaci otrzymali nowe, zrównoważone statuetki wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska - elementów naturalnych i pochodzących z recyklingu.
Dołącz do dyskusji: Golden Drum 2021: polskie agencje McCann i Gong z nagrodami, Publicis Italy agencją roku