Golden Drum: Grand Prix za „Rak'n'Roll Records” i kartę Getin Banku, cztery złota za „Język polski jest ą-ę” (wideo)
Na tegorocznym festiwalu Golden Drum polskie firmy zdobyły 12 nagród. Grand Prix przypadło agencji 180heartbeats + Jung v. Matt za akcję „Rak'n'Roll Records” i Getin Bankowi za kartę Mastercard Display Card, a cztery Złote Bębny - agencji Ogilvy & Mather Warsaw za kampanię „Język polski jest ą-ę”.
Akcja „Rak'n'Roll Records” - zrealizowana przez agencję 180heartbeats + Jung v. Matt dla Fundacji Rak'n'Roll - otrzymała Grand Prix w kategorii Innowacje. W ramach projektu uruchomiono serwis, w którym można za darmo słuchać muzyki w standardzie mono i kupować ją w wersji stereo, z zebrane w ten sposób środki przeznaczano Fundacji, pomagającej kobietom po terapii nowotworowej.
Z kolei oferowana przez Getin Bank karta Mastercard Display Card w Golden Drum otrzymała Grand Prix w kategorii Nowe i Innowacyjne. Przypomnijmy, że karcie tej przyznano Lwy w kategorii Innowacje na tegorocznym festiwalu Cannes Lions (przeczytaj o tym więcej). Na shortliście tej kategorii znalazł się projekt „Soundtrack to your life” zrealizowany na Polskiego Radia przez Hypermedia Isobar.
Cztery Złote Bębny - w kategoriach Public Relations, Radio, Eventy i Kampanie Komunikacji Zintegrowanej - zdobyła agencja Ogilvy & Mather Warsaw za akcję „Język polski jest ą-ę” dla Rady Języka Polskiego (zobacz, jak przebiegała ta kampania)
Pięć polskich agencji otrzymało Srebrne Bębny. DDB Warszawa zdobyła dwie takie nagrody: w kategorii Film za spot „Autobus” napoju Tiger (obejrzyj tę reklamę) oraz w kategorii Outdoor za billboard promujący ofertę śniadaniową McCroissant w restauracjach McDonald’s.
Ponadto drugi billboard z kampanii McDonald’s znalazł się na shortliście kategotii outdoorowej, a drugi spot Tigera, rozgrywający się na dachu był na shortliście kategorii Film, natomiast cała kampania Tigera (przeczytaj o niej więcej) trafiła na shortlistę kategorii Kampanie Komunikacji Zintegrowanej.
Z kolei w kategorii outdoorowej na shortliście znalazła się akcja „Uśmiechające się pomniki” zrealizowana przez Hypermedia Isobar dla marki Blend-a-med 3D White
Srebrny Bęben w kategorii Digital przyznano akcji społecznej „Dobry deal dla dobra” zrealizowanej przez agencję 180heartbeats + Jung v. Matt wspólnie z serwisem Groupon (patrz wideo poniżej). Na shortliście w tej kategorii znalazł się projekt „Twój profil bez tajemnic”, w którym HBO Polska promowało serial „Bez tajemnic”.
1 2
Dołącz do dyskusji: Golden Drum: Grand Prix za „Rak'n'Roll Records” i kartę Getin Banku, cztery złota za „Język polski jest ą-ę” (wideo)