SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Golf Channel Polska przez sześć lat miał 6,5 mln zł strat

Spółka nadająca kanał Golf Channel Polska, którą właśnie przejęła firma Michała Winnickiego, w ub.r. przy 3,67 mln zł przychodów miała 1,03 mln zł straty netto. Od 2017 roku zanotowała łącznie 6,55 mln zł strat netto.

Golf Channel PolskaGolf Channel Polska

Rok do roku przychody spółki Golf Zone zwiększyły się w ub.r. o 6,5, z 3,45 mln zł rok wcześniej. W sprawozdaniu złożonym w KRS firma opisało, że „prowadziła działalność sprzedażową oferując pakiety reklamowe i promocyjne w zakresie, który był możliwy w wyniku następstw pandemii, ograniczeń regulacyjnych i odbudowywania popytu na imprezy”.

Wyliczono, że spółka koncentrowała się na „pozyskaniu nowych partnerów do działań eventowych i digitalowych, rozmowach z operatorami w Polsce dotyczącymi warunków przedłużenia możliwości emisji kanału na nowych warunkach oraz na prowadzeniu rozmów z dostawcami kontentu na temat warunków licencji, a także na stałym ograniczaniu kosztów”.

Koszty nadawcy Golf Channel Polska kolejny raz były dużo wyższe od wpływów - sięgnęły 5,06 mln zł, z czego 4,96 mln zł do wydatki określone jako pozostałe.

Golf Channel Polska rok w rok na minusie

Strata netto firmy wyniosła 1,03 mln zł. We wcześniejszych pięciu latach spółka notowała zwykle 3-3,5 mln zł rocznych wpływów, natomiast jej łączna strata w tym okresie to 5,52 mln zł.

W kolejnych latach było to:
2017 rok: 2,42 mln zł wpływów, 1,54 mln zł straty netto;
2018 rok: 3,5 mln zł wpływów, 1,15 mln zł straty netto;
2019 rok: 3,19 mln zł wpływów, 837,5 tys. zł straty netto;
2020 rok: 3,28 mln zł wpływów, 785,6 tys. zł straty netto;
2021 rok: 3,45 mln zł wpływów, 1,21 mln zł straty netto.

Na koniec 2021 roku kapitał własny Golf Zone wynosił -4,26 mln zł, wobec -2,12 mln zł na koniec 2018 roku i -1,57 mln zł rok wcześniej.

Udziałowcy starali się minimalizować lukę kapitałową, emitując kolejne walory. Od wiosny 2021 roku do stycznia br. w ramach kolejnych emisji (część realizowano poprzez umorzenie spłaty pożyczek udzielonych wcześniej firmie) kapitał zakładowy spółki podwyższono z 1,31 do 4,97 mln zł. Większość nowych akcji obejmowali prezes firmy Izabela Pałdyna i Marek Sowa. Do Sowy należało ostatnio 69,2 proc. akcji, a do Pałdyny - 27,5 proc.

Golf Channel Polska wystartował 18 marca 2017 roku. Powstał na licencji NBCUniversal oraz PGA Tour. W ramówce stacji można znaleźć m.in. transmisje z turniejów golfowych PGA Tour, a także programy rozrywkowe, poradnikowe i edukacyjne dotyczące golfa.

Golf Channel Polska przejęty przez firma Michała Winnickiego

W zeszły piątek ogłoszono, że 100 proc. udziałów Golf Zone zostało kupionych przez grupa MWE Networks należącą do Michała Winnickiego. Nie ujawniono, ile nowy właściciel zapłacił za nadawcę Golf Channel Polska.

- Jestem niezmiernie dumny, że udało mi się bardzo szybko porozumieć z właścicielami Golf Zone i dopiąć transakcję w ciągu zaledwie kilku dni. Golf Channel Polska ma świetną dystrybucję u największych operatorów Polsat Box, Canal+, Netia, UPC Polska, Vectra i Multimedia, ale będziemy się starali w szybkim tempie wprowadzić go również do ofert mniejszych i średnich operatorów płatnej telewizji. Postawimy też na szerszą możliwość oglądania kanału przez Internet - zapowiedział Michał Winnicki.

- W tym momencie integrujemy Golf Channel Polska z systemami emisyjnymi MWE Networks, a już od lipca znacznie uatrakcyjnimy jego ofertę programową. Cieszymy się także na współpracę z biurem reklamy Polsat Media - dodał.

- To bardzo dobra wiadomość dla polskiego golfa i dla rynku mediów. Negocjacje z MWE Networks sfinalizowaliśmy w rekordowo krótkim czasie. Golf Channel Polska to ambitny, unikalny projekt, doskonale wpisujący się w rosnącą świadomość zdrowego trybu życia w naszym kraju. Będzie kontynuowany, dodatkowo zyskał teraz nowe możliwości jako część większej grupy mediowej - podkreśla Marek Sowa, przewodniczący rady nadzorczej i współzałożyciel Golf Channel Polska.

Zapowiedziano że wkrótce ogłoszone zostaną nowe składy rady nadzorczej i zarządu spółki Golf Zone. Planowane jest też przeniesienie siedziby do Szczecina, przy czym i komentatorzy sportowi będą mogli pracować także w warszawskim biurze MWE Networks.

MWE Networks nadaje kilka stacji muzycznych

MWE Networks to polska grupa medialna mająca w swoim portfolio ogólnopolską telewizję naziemną Antena HD, ponadregionalną TVC, kanały muzyczne: Power TV, Nuta.TV, Nuta Gold, dziecięce: Top Kids, Junior Music i tematyczne: Home TV, Adventure, Filmax, Xtreme TV oraz Ultra TV 4K.

Ponadto MWE Networks jest operatorem naziemnych multipleksów DVB-T/T2 w takich miastach, jak Wrocław, Świdnica, Jelenia Góra, Częstochowa, Tomaszów Mazowiecki, Szczecin i Katowice.

Dołącz do dyskusji: Golf Channel Polska przez sześć lat miał 6,5 mln zł strat

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Brawo dla Pana Winnickiego. Fajnie że stacja Golf Channel pozostanie i będzie mogła nadawać dalej. Lubię oglądać większość kanałów Pana Winnickiego. Dobrze że dotychczasowi wlasciciele nie zlikwidowali tej stacji tylko dali jej możliwość kontynuować nadawanie.
odpowiedź
User
Winier
Tak mało strat ? Myślałem że będzie dużo więcej.
odpowiedź
User
Rest
Kolejny kanał z wieczorami kabaretowymi. Tego nam trzeba.
odpowiedź