Golf Channel Polska przez sześć lat miał 6,5 mln zł strat
Spółka nadająca kanał Golf Channel Polska, którą właśnie przejęła firma Michała Winnickiego, w ub.r. przy 3,67 mln zł przychodów miała 1,03 mln zł straty netto. Od 2017 roku zanotowała łącznie 6,55 mln zł strat netto.
Rok do roku przychody spółki Golf Zone zwiększyły się w ub.r. o 6,5, z 3,45 mln zł rok wcześniej. W sprawozdaniu złożonym w KRS firma opisało, że „prowadziła działalność sprzedażową oferując pakiety reklamowe i promocyjne w zakresie, który był możliwy w wyniku następstw pandemii, ograniczeń regulacyjnych i odbudowywania popytu na imprezy”.
Wyliczono, że spółka koncentrowała się na „pozyskaniu nowych partnerów do działań eventowych i digitalowych, rozmowach z operatorami w Polsce dotyczącymi warunków przedłużenia możliwości emisji kanału na nowych warunkach oraz na prowadzeniu rozmów z dostawcami kontentu na temat warunków licencji, a także na stałym ograniczaniu kosztów”.
Koszty nadawcy Golf Channel Polska kolejny raz były dużo wyższe od wpływów - sięgnęły 5,06 mln zł, z czego 4,96 mln zł do wydatki określone jako pozostałe.
Golf Channel Polska rok w rok na minusie
Strata netto firmy wyniosła 1,03 mln zł. We wcześniejszych pięciu latach spółka notowała zwykle 3-3,5 mln zł rocznych wpływów, natomiast jej łączna strata w tym okresie to 5,52 mln zł.
W kolejnych latach było to:
2017 rok: 2,42 mln zł wpływów, 1,54 mln zł straty netto;
2018 rok: 3,5 mln zł wpływów, 1,15 mln zł straty netto;
2019 rok: 3,19 mln zł wpływów, 837,5 tys. zł straty netto;
2020 rok: 3,28 mln zł wpływów, 785,6 tys. zł straty netto;
2021 rok: 3,45 mln zł wpływów, 1,21 mln zł straty netto.
Na koniec 2021 roku kapitał własny Golf Zone wynosił -4,26 mln zł, wobec -2,12 mln zł na koniec 2018 roku i -1,57 mln zł rok wcześniej.
Udziałowcy starali się minimalizować lukę kapitałową, emitując kolejne walory. Od wiosny 2021 roku do stycznia br. w ramach kolejnych emisji (część realizowano poprzez umorzenie spłaty pożyczek udzielonych wcześniej firmie) kapitał zakładowy spółki podwyższono z 1,31 do 4,97 mln zł. Większość nowych akcji obejmowali prezes firmy Izabela Pałdyna i Marek Sowa. Do Sowy należało ostatnio 69,2 proc. akcji, a do Pałdyny - 27,5 proc.
Golf Channel Polska wystartował 18 marca 2017 roku. Powstał na licencji NBCUniversal oraz PGA Tour. W ramówce stacji można znaleźć m.in. transmisje z turniejów golfowych PGA Tour, a także programy rozrywkowe, poradnikowe i edukacyjne dotyczące golfa.
Golf Channel Polska przejęty przez firma Michała Winnickiego
W zeszły piątek ogłoszono, że 100 proc. udziałów Golf Zone zostało kupionych przez grupa MWE Networks należącą do Michała Winnickiego. Nie ujawniono, ile nowy właściciel zapłacił za nadawcę Golf Channel Polska.
- Jestem niezmiernie dumny, że udało mi się bardzo szybko porozumieć z właścicielami Golf Zone i dopiąć transakcję w ciągu zaledwie kilku dni. Golf Channel Polska ma świetną dystrybucję u największych operatorów Polsat Box, Canal+, Netia, UPC Polska, Vectra i Multimedia, ale będziemy się starali w szybkim tempie wprowadzić go również do ofert mniejszych i średnich operatorów płatnej telewizji. Postawimy też na szerszą możliwość oglądania kanału przez Internet - zapowiedział Michał Winnicki.
- W tym momencie integrujemy Golf Channel Polska z systemami emisyjnymi MWE Networks, a już od lipca znacznie uatrakcyjnimy jego ofertę programową. Cieszymy się także na współpracę z biurem reklamy Polsat Media - dodał.
- To bardzo dobra wiadomość dla polskiego golfa i dla rynku mediów. Negocjacje z MWE Networks sfinalizowaliśmy w rekordowo krótkim czasie. Golf Channel Polska to ambitny, unikalny projekt, doskonale wpisujący się w rosnącą świadomość zdrowego trybu życia w naszym kraju. Będzie kontynuowany, dodatkowo zyskał teraz nowe możliwości jako część większej grupy mediowej - podkreśla Marek Sowa, przewodniczący rady nadzorczej i współzałożyciel Golf Channel Polska.
Zapowiedziano że wkrótce ogłoszone zostaną nowe składy rady nadzorczej i zarządu spółki Golf Zone. Planowane jest też przeniesienie siedziby do Szczecina, przy czym i komentatorzy sportowi będą mogli pracować także w warszawskim biurze MWE Networks.
MWE Networks nadaje kilka stacji muzycznych
MWE Networks to polska grupa medialna mająca w swoim portfolio ogólnopolską telewizję naziemną Antena HD, ponadregionalną TVC, kanały muzyczne: Power TV, Nuta.TV, Nuta Gold, dziecięce: Top Kids, Junior Music i tematyczne: Home TV, Adventure, Filmax, Xtreme TV oraz Ultra TV 4K.
Ponadto MWE Networks jest operatorem naziemnych multipleksów DVB-T/T2 w takich miastach, jak Wrocław, Świdnica, Jelenia Góra, Częstochowa, Tomaszów Mazowiecki, Szczecin i Katowice.
Dołącz do dyskusji: Golf Channel Polska przez sześć lat miał 6,5 mln zł strat