Google już z 20,5 mln użytkowników. Tracą Facebook i polskie portale
W sierpniu br. serwisy Google odwiedziło 20,47 mln polskich internautów, co jest kolejnym rekordowym wynikiem. Za to spadki zasięgu w skali miesiąca zanotowały Facebook i najwięksi polscy wydawcy, na czele z Allegro i GG, Onetem i RASP, Wirtualną Polską, Gazeta.pl i Interią.
Strony Google w sierpniu br. zanotowały 20,469 tys. polskich użytkowników (real users), o 66,1 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. Tym samym kolejny miesiąc z rzędu osiągnął rekordową liczbę odwiedzających. W skali roku zyskały aż 1,68 mln użytkowników.
Z Facebooka skorzystało o 109,6 tys. polskich internautów mniej niż miesiąc wcześniej, a z YouTube’a - o 51,9 tys. więcej. Oba portale w skali roku zanotowały duże wzrosty: Facebook zyskał 1,54 mln użytkowników, a YouTube - 1,41 mln.
Strony największych polskich wydawców, objęte audytem site-centric, zanotowały spore spadki liczby użytkowników w skali miesiąca. Serwisy Allegro i GG straciły 110,2 tys. odwiedzających, Onetu i RASP - 215,6 tys., Grupy Wirtualna Polska - 115,5 tys., Gazeta.pl - 217,6 tys., a Interii - 302,4 tys.
Przy czym w skali roku o ile Allegro i GG zanotowało spadek o 563,2 tys. użytkowników, o tyle Gazeta.pl zyskała 379,4 tys. użytkowników, a Interia - 471,3 tys. Przed rokiem strony Onetu i RASP były jeszcze klasyfikowane osobno, tak samo jak witryny Wirtualnej Polski i Grupy o2.
Adres Google.pl zyskał w skali miesiąca 75,7 tys. polskich użytkowników, a Google.com stracił 366,5 tys. Rok do roku oba osiągnęły duże wzrosty, odpowiednio o 1,84 mln i 1,16 mln.
Onet.pl miał o 246,8 tys. odwiedzających mniej niż przed miesiącem, Gazeta.pl - o 272,2 tys. mniej, a Interia.pl - o 265 tys. mniej. Przy czym ten pierwszy portal w skali roku zyskał 444,4 tys. użytkowników.
Na drugiej podstronie dane dotyczące liczby odsłon i wyniki aplikacji
Dołącz do dyskusji: Google już z 20,5 mln użytkowników. Tracą Facebook i polskie portale