Google zmienia zasady dot. reklam politycznych, będą reklamy audio na YouTube
Google w sierpniu zmieni wymagania dotyczące reklam wizualnych i dźwiękowych związanych z polityką treści.
Zaktualizowane zasady mają na celu doprecyzowanie wymagań dotyczących ujawniania informacji w reklamach wyborczych przy użyciu formatów reklam i funkcji dostępnych w Google, gdy reklamodawca jest odpowiedzialny za umieszczenie informacji „Opłacone przez” bezpośrednio w reklamie.
Wyświetlanie reklamy politycznej wiąże się z ograniczeniami. Reklamy związane z wyborami będą wymagały ujawnienia, aby formaty wizualne były widoczne przez cały czas. Reklamy muszą być również wyświetlane w „wystarczającym rozmiarze”, aby wszyscy widzowie mogli je zobaczyć.
Google ma różne wymagania dotyczące reklam politycznych i wyborczych w zależności od regionu. Reklamy wyborcze w niektórych regionach mogą być wyświetlane tylko wtedy, gdy reklamodawca jest zweryfikowany przez Google.
Reklamy wyborcze w tych obszarach podlegają wymogom dotyczącym ujawniania informacji i ograniczeniom dotyczącym kierowania. Na kontach Google Ad Grants nie można wyświetlać reklam wyborczych ani ubiegać się o weryfikację reklam wyborczych w tych regionach.
Jeśli reklamy zawierają treści polityczne, które nie są ograniczone lokalnymi wymogami prawnymi dla danego regionu, mogą być wyświetlane, o ile są zgodne ze wszystkimi innymi zasadami Google Ads oraz lokalnymi przepisami i regulacjami.
Według Google niezgodność z polityką Google dotyczącą treści politycznych może spowodować, że informacje o koncie i reklamach politycznych zostaną ujawnione publicznie lub odpowiednim agencjom rządowym i organom regulacyjnym.
Firma zauważa również, że polityczne oświadczenie dotyczące reklam audio musi być podobne pod względem wysokości, tonu i szybkości do reszty reklamy.
Ponadto Google umożliwi wyświetlanie amerykańskich reklam wyborczych jako reklam audio w YouTube. Reklamodawcy, którzy chcą wyświetlać amerykańskie reklamy wyborcze, muszą zostać zweryfikowani przez Google.
Reklamy audio w YouTube, które zostały uruchomione w listopadzie 2020 r. w wersji beta, umożliwiają marketerom dotarcie do odbiorców słuchających muzyki, podcastów lub innych treści audio w YouTube.
Po uruchomieniu był to pierwszy format reklamowy na YouTube, który miał na celu łączenie marek z fanami muzyki w zaangażowanym i nastrojowym słuchaniu na stronie, podczas gdy dynamiczne składy muzyczne to dedykowane grupy kanałów muzycznych skupionych na popularnych gatunkach, od country po hip-hop.
Dołącz do dyskusji: Google zmienia zasady dot. reklam politycznych, będą reklamy audio na YouTube