Google pozwoli blokować na 90 dni reklamy przypominające
Google udostępnia użytkownikom swoich serwisów opcję pozwalającą na czasowe wyciszanie tak zwanych reklam przypominających, wyświetlanych internautom którzy po odwiedzeniu konkretnego sklepu nie dokonali w nim zakupów. Dzięki odpowiednim ustawieniom na koncie możliwe jest zablokowanie tego formatu reklamowego na okres 90 dni.
Nową opcję blokowania reklam Google ogłosił na swoim blogu. Wyjaśnił że zdecydował się na ten ruch po to by zwiększyć komfort użytkowników internetu.
- Powiedzmy, że tej zimy pokonaliście w swoich starych butach już zbyt wiele zasp i w końcu musicie sobie kupić nowe śniegowce - czytamy w komunikacie. - Wchodzicie na stronę firmy, dajmy na to Zimowe Buty, dodajecie do koszyka parę butów, ale ich nie kupujecie: chcecie jeszcze się rozejrzeć i zobaczyć, co mają w ofercie inni producenci. Kiedy następnym razem robicie zakupy online, firma Zimowe Buty może wyświetlać wam reklamy zachęcające do tego, byście wrócili na ich stronę i kupili buty, które włożyliście przedtem do koszyka.
Google przyznaje, że takie reklamy przypominające mogą być użyteczne, ale jeśli użytkownik zdecydował, że jednak nie chce kupić butów w sklepie Zimowe Buty to nie są mu już potrzebne pochodzące stamtąd reklamy.
- Nowa opcja w Ustawieniach reklam pozwoli wam kontrolować wyświetlanie takich przypominajek - zapowiada Google. - Od dziś będziecie mogli wyłączać je także w aplikacjach i na stronach które współpracują z nami w kwestii wyświetlania reklam. W najbliższych miesiącach mamy zamiar rozszerzyć tę funkcję również na YouTube, wyszukiwarkę i Gmail.
Kontrolowanie reklam przypominających
Aby ignorować reklamy przypominające:
Zaloguj się na konto Google.
Otwórz Ustawienia reklam.
Przewiń do sekcji „Twoje reklamy przypominające”.
Kliknij X obok nazwy reklamodawcy, którego reklam przypominających nie chcesz widzieć.
Funkcja ignorowania dotyczy reklam przypominających w witrynach innych niż Google, które korzystają z usług reklamowych Google.
Nowa funkcja pozwala na ignorowanie reklam od konkretnego dostawcy przez okres 90 dni.
Na razie opcja nie jest widoczna dla wszystkich użytkowników. Ma to nastąpić w nadchodzących tygodniach.
Dołącz do dyskusji: Google pozwoli blokować na 90 dni reklamy przypominające