SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Google przeznaczy 300 mln dol. na program wspierający media. Wprowadza szybki sposób zakupu subskrypcji

Koncern Google uruchomił projekt o nazwie Google News Initiative (GNI), który ma za zadanie wsparcie wydawców w monetyzacji treści, walce z fake newsami i wprowadzaniu nowych technologii. W ramach GNI rusza platforma Subscribe with Google, która pozwala na szybkie i wygodne wykupienie cyfrowej subskrypcji u wybranego wydawcy. W ciągu trzech lat nowa inicjatywa pochłonie 300 milionów dolarów.

Ogłoszony przez Google program GNI ma wesprzeć wydawców newsowych na trzech najważniejszych poziomach: promowaniu i wzmacnianiu jakościowego dziennikarstwa, ewolucji medialnych modeli biznesowych tak, by umożliwiały zrównoważony rozwój oraz wsparciu organizacji newsowych poprzez innowacje technologiczne.

Philipp Schindler, chief business officer w Google podkreśla, że Google News Initiative ma za zadanie pomóc dziennikarstwu rozwijać się w erze cyfrowej. Projekt połączy pod jedną egidą wszystko, co Google wypracował do tej pory we współpracy z wydawcami, m.in. Accelerated Mobile Pages, projekt open-source mający na celu polepszenie jakości treści na urządzeniach mobilnych, narzędzie YouTube Player for Publishers, które upraszcza dystrybucję wideo i zmniejsza koszty, Flexible Sampling, które pomaga odkrywać treści newsowe w Google, Google News Lab, który zapewnia newsroomom szkolenia i partnerstwa wydawnicze, a także Digital News Initiative, którego celem jest zwiększanie innowacyjności europejskiej branży newsowej.

Nowe narzędzia dla wydawców

- W ciągu ostatnich kilku lat pracowaliśmy z wydawcami nad tym, by promować dokładne, jakościowe treści i hamować napływ fałszywych i mylących informacji - przypomina Philipp Schindler. - W ramach swoich własnych platform skupiliśmy się na walce z mylącymi informacjami, które pojawiają się w czasie sytuacji kryzysowych. Osoby rozpowszechniające nieprawdziwe wiadomości na platformach Google często celują właśnie w taki rodzaj newsów, przez co zwiększa się prawdopodobieństwo narażenia odbiorców na niewłaściwe treści. Dlatego tak wyszkoliliśmy nasze systemy, by rozpoznawały sytuacje tego typu i przekierowywały użytkowników do bardziej wiarygodnych treści. Z podobnym wyzwaniem mierzy się YouTube: również i tu stosujemy podobne podejście, pozycjonując istotne treści ze zweryfikowanych źródeł w zakładce „Top News”.

Google zapowiada wprowadzenie programu MediaWise, w ramach którego studenci w USA będą szkoleni w zakresie odróżniania fałszywych i prawdziwych informacji publikowanych w przestrzeni cyfrowej.

Koncern ogłosił również Outline, narzędzie open source od Jigsaw, które pozwala organizacjom newsowym zapewniać dziennikarzom bezpieczniejszy dostęp do internetu. Outline ułatwia wydawcom stawianie własnego VPN na prywatnym serwerze w sposób, do którego nie potrzeba zaawansowanej wiedzy technologicznej.

- W październiku ub.r. podczas szczytu Partner Leadership Summit opowiedzieliśmy wydawcom o swoich eksperymentach nad sposobami zwiększania liczby subskrypcji przy użyciu danych Google, uczenia maszynowego i infrastruktury DoubleClick – podkreśla Schindler. - Dziś jesteśmy na wczesnym etapie testowania sygnału „Propensity to Subscribe” (skłonności do subskrybowania) w oparciu o modele uczenia maszynowego w DoubleClick. Wszystko po to, by wydawcy mogli łatwiej rozpoznać potencjalnych subskrybentów i zaproponować im odpowiednią ofertę we właściwym momencie.

Menedżer Google przyznaje, że nie każdy portal ma zasoby na to, by stworzyć zespół, który gromadzi, analizuje i rozumie dane. News Consumer Insights, nowy panel stworzony w oparciu o Google Analytics, ma pozwolić małym i dużym organizacjom newsowym lepiej zrozumieć odbiorców w celu budowania strategii subskrypcji.

Subscribe with Google

Jednym z najważniejszych elementów projektu GNI jest wprowadzenie systemu o nazwie Subscribe with Google, który ma ułatwiać użytkownikom subskrybowanie treści od wybranych wydawców.

W założeniach nowe rozwiązanie pozwoli użytkownikowi na wykupienie abonamentu na dostęp do treści w konkretnym serwisie za pomocą danych oraz hasła które są zapisane na jego koncie w Google. Dzięki temu nie będzie konieczne zakładanie oddzielnego konta u każdego z wydawców i zapamiętywanie danych dostępowych.

Subscribe with Google pozwala też na dokonywanie wygodnych płatności za subskrypcje za pomocą konta Google i skojarzonej z nim karty płatniczej, a także zarządzanie wykupionymi abonamentami.

Google informuje, że na razie partnerami nowego systemu są m.in. „Le Figaro”, „The New York Times”, „Le Parisien”, „Reforma”, „The Telegraph” i „The Washington Post” oraz takie wydawnictwa jak Fairfax Media, Gannett czy Gatehouse Media. W przyszłości liczba wydawców i tytułów dostępnych na platformie Subscribe with Google ma sukcesywnie rosnąć.

Według wcześniejszych zapowiedzi nowa platforma zmieni też sposób wyświetlania treści w wyszukiwarce. Użytkownicy posiadający wykupione subskrypcje będą widzieć w wyszukiwarce na czołowych miejscach treści pochodzące od abonowanych przez nich mediów.

- W ciągu nadchodzących trzech lat przeznaczymy 300 mln dolarów na osiągnięcie powyższych celów w ramach GNI – zapowiada Schindler. - Zwiększymy także wysiłek, jaki wkładamy w budowanie produktów odpowiadających na najpilniejsze potrzeby branży dziennikarskiej. W przeszłości robiliśmy to wspólnie z jej przedstawicielami w ramach grup roboczych opracowujących konkretne produkty, co zaowocowało projektami takimi jak AMP czy DNI. Teraz chcemy rozszerzać ten model na skalę globalną. Nasze zaangażowanie w ramach Google News Initiative pokazuje, że newsy i dziennikarstwo wysokiej jakości to dla Google priorytet. Wiemy, że sukces może nam zapewnić tylko współdziałanie i dlatego chcemy wspólnie budować lepszą przyszłość dla dziennikarstwa ramię w ramię z przedstawicielami branży – zaznacza Schindler.

Pod koniec lutego Google ogłosił nabór do piątej edycji programu Digital News Initiative (DNI), w którym wydawcy mogą otrzymać dofinansowanie innowacyjnych projektów medialnych. Obecna odsłona DNI będzie wymagała od kandydatów zaproponowania projektów z różnymi źródłami przychodów poza tradycyjnym paywallem.

Zgłoszenia do V rundy DNI można składać do 9 kwietnia br. na stronie internetowej programu.

Do tej pory w ramach DNI wyróżniono ponad 460 projektów wspierając je łączną kwotą przekraczającą 90 mln euro. W ramach grantów DNI Fund Google przeznaczył też dotąd łącznie 15,5 mln zł na wsparcie 22 projektów innowacyjnych realizowanych przez wydawców w Polsce.

Dołącz do dyskusji: Google przeznaczy 300 mln dol. na program wspierający media. Wprowadza szybki sposób zakupu subskrypcji

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qi
sorry ale znacznie więcej niż 300 mln usd to google zarabia udostępniając nie swoje treści w miesiąc. generalnie to zastanowiłbym się co udostępniają a co sami tworzą. skoro informacja ma być wolna to także sprawiedliwy powinien być podział profitów.
0 0
odpowiedź
User
aZaliż
Przykro mi bardzo, ale zdecydowanie bardziej skłonny jestem zapłacić za własny system subskrypcji, niezależny od kogokolwiek, niż wpuścić google do mojego medium.

Chcą mieć treści, niech zaczną je tworzyć lub zapłacą za tworzenie.
0 0
odpowiedź
User
tr
Edward Snowden rekomenduje jedna z kilku wyszukiwarek która nie śledzi użytkownika. https://www.youtube.com/watch?v=7_RnBX3l124
Można też przetestować inne, które są objaśnione na innym filmie w podpowiedziach.

Dalej wystarczy zastosować trochę prostej wiedzy z moich porad aby drastycznie ograniczyć zyski gigantycznym organizacjom szpiegowskim Jak FB, Google, Microsoft itp.

Zaktualizowanie niektórych tekstów i dodanie nowego 8.

Co wyparuje na powrót zmaterializuje...
Pod spodem możecie ściągnąć kilka moich opracowań jak rzeczywiście działa virtual. Opisuje dość szczegółowo dzisiejszą internetową rzeczywistość ogólnie i daje przykłady z Interii. Specjalizuje się w takich zagadnieniach. Daje też poradniki i instrukcje jak walczyć z medialnymi korporacjami i ich sługusami.

Na adresie utn.pl/Interia-Mordoru znajdziesz ciekawe teksty, które naświetlają jak funkcjonuje portal Interia. Adres jest zakodowany, z powodu auto filtrowania (automat moderujący) niewygodnych tekstów na Interii. Adres prowadzi do mojego konta na chomiku - tam można ściągnąć teksty w jednym pliku txt. /kodowanie UTF-8, dla widoczności na obcojęzycznych systemach/
To niezbędna wiedza dla każdego internauty.

Listing dostępnych tekstów:
1. Jak funkcjonuje portal Interia?
2. Czym są boty i hejterzy?
3. Jak się odbywa moderowanie portalu?
4. Czym chronić się przed analiza naszej aktywności i blokowanie reklam?
5. Blokowanie reklam, szpiegowania na Androidzie (tablet i smartfon)?
6. Gdzie założyć bezpieczne, darmowe konto mailowe, bez reklamowego spamu?
7. Jak obrzydzić pracę administracji?
8. Nie korzystaj z osobnych aplikacji (.apk) forsowanych nam przez komercyjne portale od mydła i powidła!
0 0
odpowiedź