Google przejmuje Fitbit za 2,1 mld dolarów. Nie będzie wykorzystywał reklamowo danych użytkowników opasek
Koncern Google przejął firmę Fitbit, producenta urządzeń typu wearables, m.in. opasek monitorujących zdrowie. Wartość transakcji wynosi 2,1 mld dolarów, według zapowiedzi sprzęt Fitbit będzie nadal obecny na rynku, zaś Google zapewnia że nie będzie wykorzystywał danych użytkowników opasek do targetowania reklam.
Fitbit funkcjonuje na rynku od 12 lat, jest najbardziej znany jako producent elektronicznych opasek monitorujących stan fizyczny i zdrowie użytkowników. Firma podaje, że w sumie sprzedała na świecie ponad 100 mln swoich urządzeń, w I kwartale br. Fitbit był na 5. miejscu wśród największych sprzedawców sprzętu z segmentu wearables.
Teraz poinformowano, że Fitbit zostanie przejęty przez koncern Google. Kwota transakcji wynosi 2,1 mld dol., Google zrealizuje ją w gotówce płacąc 7,35 dol. za każdą akcję Fitbit.
Przejęcie ma zostać zamknięte w 2020 r. po uzyskaniu wszystkich wymaganych zgód, zgodnie z zapowiedzią marka Fitbit pozostanie obecna na rynku i będzie nadal oferować własne urządzenia wearables dostosowane zarówno do systemu Android, jak i iOS.
W komunikacie Google wyjaśnia, że dzięki przejęciu Fitbit chce wejść na nowy dla siebie rynek, a obaj partnerzy dzięki posiadanym kompetencjom będą w stanie kierować do użytkowników jeszcze lepsze niż obecnie urządzenia. Google zapewnił także że nie zamierza wykorzystywać danych pochodzących z opasek do targetowania reklam dla użytkowników.
W III kwartale 2019 roku holding Alphabet zanotował 20-proc. wzrost przychodu, ale jego zysk netto zmalał o ponad 2 miliardy dolarów. Większość przychodu wygenerował należący do Alphabet koncern Google, który w ciągu kwartału osiągnął 33,9 miliarda dolarów wpływów z reklam.
Dołącz do dyskusji: Google przejmuje Fitbit za 2,1 mld dolarów. Nie będzie wykorzystywał reklamowo danych użytkowników opasek