Google rzuca wyzwanie Amazonowi: opcja „Kup” w Google Shopping
W najbliższym czasie koncern Google zamierza zastosować w swoim serwisie Google Shopping przycisk „Kup” i wprowadzić opcję 2-dniowej dostawy towarów. Chce stworzyć konkurencję dla Amazona.
Informacje na temat planów Google podał dziennik „The Wall Street Journal”, opierając się na źródłach zbliżonych do kierownictwa koncernu. Według nich firma z Mountain View prowadzi obecnie konsultacje ze sprzedawcami w sprawie wprowadzenia w serwisie Google Shopping opcji „Kup”. Będzie ona pozwalała na dokonywanie przez internautów transakcji za pomocą specjalnego przycisku.
Rozwiązanie ma być podobne do stosowanej przez Amazon opcji „one-click ordering”, która pozwala użytkownikom po wpisaniu danych karty oraz szczegółów dostawy na szybkie i wygodne dokonywanie zakupów.
Jeżeli Google zrealizuje swój projekt będzie to oznaczało zmianę biznesowych relacji koncernu z Amazonem. „WSJ” przypomina, że od wielu lat Google pozostawał w sojuszu z największym sprzedawcą w internecie. Amazon był zawsze dobrze pozycjonowany w wyszukiwarce, co pozwalało mu na pozyskanie klientów poszukujących towarów w sieci. Wprowadzenie przycisku „Kup” przez Google postawi obie firmy naprzeciw siebie na rynku e-commerce.
Oprócz wprowadzenia możliwości zakupów bezpośrednio z poziomu swojego serwisu Google rozważa także program szybkich, 2-dniowych dostaw towarów od sprzedawców, którzy wystawiają swoje towary w Google Shopping. W tym wypadku koncern z Mountain View nie zamierza bezpośrednio konkurować z Amazonem i jego systemem dostarczania zakupów w ciągu jednego dnia dla klientów platformy Amazon Prime. Może jednak zostać konkurentem dla innych platform, jak na przykład serwis ShopperRunner, który oferuje szybkie dostawy z wielu sklepów działających w USA.
Dołącz do dyskusji: Google rzuca wyzwanie Amazonowi: opcja „Kup” w Google Shopping
Ciekawie to będzie jeśli google wywali Amazona z serpów, oj działoby się, jak u Caringtonów:)