Google stawia na mobilne strony w wyszukiwarce. „Wersje desktopowe nie znikną z wyników”
Google wprowadził nowy sposób funkcjonowania mechanizmu Mobile First Index w swojej wyszukiwarce. Zgodnie z nim w wypadku wszystkich nowych stron internetowych w pierwszej kolejności będą indeksowane ich wersje przystosowane do urządzeń mobilnych. - To nie znaczy że strona zbudowana wyłącznie w wersji do desktopa nie pojawi się w wynikach wyszukiwania. Będzie obecna w wyszukiwarce, ale na dalszych pozycjach - wyjaśnia Google.
Mechanizm o nazwie Mobile First Index w praktyce funkcjonuje od marca 2018 r. Jego działanie polega na tym, że Google w wypadku konkretnej witryny internetowej określa czy bardziej korzystne będzie jej zindeksowanie w wyszukiwarce w wersji mobilnej, czy też stacjonarnej. W zależności od tej oceny wyżej w wynikach wyszukiwania pojawia się strona w wersji do urządzeń przenośnych bądź wersja desktopowa.
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią od początku lipca br. w działaniu Mobile First Index nastąpiły pewne zmiany. W wypadku wszystkich nowych stron internetowych bot Google’a ma indeksować z automatu w pierwszej kolejności wersję mobilną. Sprawa dotyczy wyłącznie witryn na które Google natrafi po raz pierwszy, czyli np. tych udostępnianych pod nowymi domenami.
Działania Google wynikają z faktu, że obecnie prawie wszystkie nowe strony internetowe posiadają swój odpowiednik w postaci mobilnej bądź responsywnej, czyli takiej która automatycznie dostosowuje się do wyświetlania w urządzeniu przenośnym.
W związku ze zmianą funkcjonowania Mobile First Index w internecie pojawiły się obawy o to, że nowe strony nie posiadające swojej wersji mobilnej, a jedynie desktopową mogą w ogóle nie pojawić się w wynikach wyszukiwania w najpopularniejszej wyszukiwarce.
Jednak z rozmów jakie przeprowadziły Wirtualnemedia.pl w polskim oddziale Google wynika, że takie obawy są nieuzasadnione. - Wprowadzone usprawnienia w Mobile First Index nie oznaczają nieobecności w wyszukiwarce nowych stron posiadających wyłącznie wersję desktopową. Takie witryny będą widoczne w wynikach wyszukiwania, jednak znajdą się w nich na dalszych pozycjach niż witryny z mobilnymi odpowiednikami - informują przedstawiciele Google.
Dołącz do dyskusji: Google stawia na mobilne strony w wyszukiwarce. „Wersje desktopowe nie znikną z wyników”