Google wprowadza pełnoekranowe reklamy Lightbox (wideo)
Google umożliwia wszystkim użytkownikom platformy AdWords wyświetlanie filmów z YouTube’a i reklam z Google Maps na pełnym ekranie komputerów i urządzeń przenośnych.
Wszyscy reklamodawcy korzystający z platformy AdWords mogą obecnie, jak zapowiedział Google, skorzystać z formatu reklam o nazwie Lightbox. Pozwala ona, po kliknięciu na baner otworzyć film, zdjęcie lub inną treść na całym ekranie urządzenia.
- Oferując nową funkcjonalność reklam Lightbox chcemy uwolnić marketerów od problemów związanych z dopasowaniem rozmiaru okna do ekranu, na którym jest wyświetlany - wyjaśnia w komunikacie James Beser, menedżer w Google Display Ads. - Czas, który tracili na takie techniczne szczegóły będą mogli teraz poświęcić na dostarczenie odbiorcom wyższej jakości treści reklamowych - opisuje.
Na razie z nowych możliwości reklam Lightbox będą mogli korzystać reklamodawcy umieszczający swój przekaz na platformach YouTube i Google Maps. Koncern zapowiada jednak, że niebawem ta lista zostanie poszerzona między innymi o Google Shopping i serwis społecznościowy Google+.
Jednym z pierwszych klientów, który skorzystał z wprowadzonego formatu jest Sony Pictures przy reklamie nowego filmu „Annie”. - Wybraliśmy reklamy Lightbox po to, by zaproponować naszym klientom jak największą skuteczność w sieci - podkreśla Deborah Gaudette wiceprezes agencji Universal McCann obsługującej kampanię Sony. - Lightbox daje największą gwarancję tego, że odbiorcy zobaczą nasz przekaz w najlepszej formie i jakości niezależnie od urządzenia, z którego akurat korzystają - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Google wprowadza pełnoekranowe reklamy Lightbox (wideo)