Grupa 4fun Media przejmuje agencję FCB Warsaw, połączy ją z Bridge2fun
Grupa 4fun Media kupuje od koncernu Interpublic Group agencję reklamową FCB Warsaw. Połączy ją z własną agencją Bridge2fun, a nowa struktura będzie dalej współpracowała z siecią FCB.
We wtorek po południu Grupa 4fun potwierdziła naszą nieoficjalną informację o tym, że przejmuje FCB Warsaw. Nie podano wartości tej transakcji, firma nie opublikowała też komunikatu giełdowego na ten temat, co oznacza, że przejęcie agencji nie wpłynie znacząco na jej wyniki finansowe.
- Dzięki temu strategicznemu porozumieniu agencję Bridge2Fun zasili zespół FCB Warsaw, tworząc tym samym nową organizację o nazwie FCB Bridge2Fun. Będzie to połączenie biznesowego dynamizmu i elastyczności oraz kreatywnej siły leżącej u podstaw wielokrotnie nagradzanych projektów obu agencji. FCB Bridge2Fun zarządzane będzie przez Rafała Barana - napisała firma w komunikacie prasowym.
FCB Bridge2Fun będzie agencją afiliowaną sieci FCB oraz przejmie obsługę obecnych klientów FCB Warsaw. - FCB Bridge2Fun to kolejny etap budowy agencji hybrydowej, czyli takiej, która pozostanie elastyczna, będzie potrafiła bardzo sprawnie odpowiadać na potrzeby klientów, a jednocześnie będzie bogata w doświadczenia i zasoby sieci o zasięgu globalnym - zapowiada Rafał Baran. - Wykorzystując dodatkowo potencjał innych spółek z grupy 4fun Media, jak choćby telewizji muzycznej 4fun.tv, mamy do dyspozycji wyjątkowe w skali polskiego rynku narzędzia do budowy komunikacji marek. Dzięki temu będziemy mogli sięgać po kolejne wyzwania i dostarczać klientom jeszcze lepsze projekty - podkreśla.
Agencja FCB Warsaw działała pod tą nazwą przez ostatnie trzy lata, a wcześniej przez rok jako Draft FCB. Z kolei od 2000 do 2013 roku, po fuzji z polską agencją Ad Fabrika, funkcjonowała jako Draft FCB+ Ad Fabrika.
W połowie br. z agencji odszedł dyrektor zarządzający Marcin Godlewski, zastąpiła go Agnieszka Wichracka.
FCB Warsaw w ostatnich latach była regularnie nagradzana na polskich i międzynarodowych festiwalach reklamowych. W Cannes Lions w br. dostała Srebrnego i Brązowego Lwa za projekt „Smart Bell” dla Axa Polska, w ub.r. była nominowana za aplikację „Remember” dla Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau, a dwa lata temu otrzymała brąz za „Paczki wdzięczności” dla marki Prima Finezja.
Ostatnio FCB Warsaw w zakresie ATL pracowała m.in. dla marek Ibuprom i Apap (należących do USP Zdrowie), Nivea i centrum handlowego Posnania.
- Agencja FCB jest od dawna obecna na polskim rynku, to znany, międzynarodowy brand. Wsparcie przez taką marką dodaje agencji wiarygodności w procesach korporacyjnych, na przykład przetargach prowadzonych przez międzynarodowe firmy - podkreśla Rafał Baran w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. - FCB Warsaw w ostatnich latach miała duże osiągnięcia kreatywne. Jako agencja afiliowana będziemy mieć dostęp do zasobów sieci FCB - dodaje.
Baran zwraca też uwagę, że na polskim rynku reklamowym od paru lat trwa konsolidacja. - Firmy łączą się w grupy, żeby być silniejsze, odporniejsze na wahania koniunkturalne i mieć zdywersyfikowaną ofertę. Dotyczy to zarówno podmiotów sieciowych, jak i lokalnych - stwierdza. - Nasze czołowe agencje lokalne, takie jak Grandes Kochonos, PZL czy Brasil, są oparte na kompetencjach i wizerunku swoich kluczowych menedżerów, są z nimi utożsamiane. I właśnie ludzka twarz takiej agencji decyduje często, czy klient chce z nią współpracować. Natomiast lokalnym agencjom brakuje międzynarodowej rozpoznawalności - ocenia szef Grupy 4fun Media.
Z kolei agencja Bridge2fun została uruchomiona dwa lata temu, po tym jak prezesem Grupy 4fun Media został Rafał Baran. Jej głównymi klientami są T-Mobile Polska i Showmax.com. W trzech kwartałach br. zanotowała 5,3 mln zł przychodów ze sprzedaży (wobec 2,5 mln zł rok wcześniej).
- Stworzyliśmy agencję reklamową o unikalnym pozycjonowaniu wynikającym z tego, że dzięki działaniu w ramach Grupy 4fun Media jest częścią świata popkultury - podsumowuje Rafał Baran.
Kupno FCB Warsaw to kolejna akwizycja zrealizowana przez Grupę 4fun Media. Dwa lata temu firma przejęła spółkę Screen Netowrk zajmującą się cyfrową reklamą zewnętrzną, z kolei miesiąc temu Screen Network kupiła firmę PRN Polska obsługującą sieć ekranów w 47 supermarketach Carrefour.
Dołącz do dyskusji: Grupa 4fun Media przejmuje agencję FCB Warsaw, połączy ją z Bridge2fun