Grupa Kino Polska zarabia więcej na reklamach. Zysk w górę o 60 proc.
Na koniec trzeciego kwartału Grupa Kino Polska uzyskała przychody na poziomie 229,2 mln zł, co stanowi wzrost o 6,7 proc. rok do roku. Zysk netto poszedł w górę w górę o 58,9 proc. do 51,6 mln zł. Grupa raportuje wyższe wpływy z reklam i emisji.
W skali roku do 22,5 proc. wzrosła rentowność grupy, podczas gdy rok wcześniej wynosiła 15,1 proc.
Wynik EBITDA wzrósł o 28,2 proc. do 112,4 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 49,1 proc., w porównaniu do 40,9 proc. rok wcześniej (+8,2 p.p. rok do roku).
Przychody z reklam Grupy Kino Polska wzrosły o 31,8 proc. rdr. Narastająco na koniec trzeciego kwartału 2024 r. stanowiły 42,5 proc. łącznych przychodów Grupy. Przychody z emisji wzrosły o 0,2 proc. rok do roku, stanowiły 49,5 proc. całkowitej sprzedaży Grupy.
Zobacz: Kino Polska TV dalej rośnie. Stacje naziemne na plusie
Na czym zarabia Grupa Kino Polska?
Na koniec trzeciego kwartału 2024 r. największe wzrosty w przychodach Grupy Kino Polska odnotowano w segmencie Stopklatka (+12,6 mln zł, +41,5 proc. r/r), który wygenerował narastająco 42,9 mln zł ze sprzedaży reklam i zakończył trzeci kwartał 2024 r. z wynikiem netto w wysokości 6,8 mln zł, w porównaniu do straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży reklam w segmencie Zoom TV wyniosły 23,1 mln zł (+5,2 mln zł, +29,4 proc. r/r), dzięki czemu segment ten po trzech kwartałach bieżącego roku odnotował pozytywny wynik, choć sam trzeci kwartał 2024 r. zamknął z niewielką stratą.
Segment "Kanały filmowe" marki FilmBox i kanały tematyczne" wypracował przychody na poziomie 118,9 mln zł, łącznie z emisji i ze sprzedaży reklam (+3,6 mln zł, +3,1 proc. r/r). Segment Kanały marki Kino Polska osiągnął sprzedaż na poziomie 26,2 mln zł (+1,8 mln zł, +7,5 proc. r/r).
Sprzedaż w segmencie “Produkcja kanałów telewizyjnych” przekroczyła w okresie od stycznia do końca września 2024 r. poziom 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 3,2 mln zł (+106,2 proc. r/r) i w dużej mierze jest to efekt współpracy z Grupą CANAL+ w ramach jej zagranicznych kanałów.
Zobacz: Zmiana u nadawcy Stopklatki. Zielone światło od KRRiT
W segmencie Sprzedaż praw licencyjnych przychody wyniosły 10,2 mln zł (-55,0 proc. r/r). Podobnie jak we wcześniejszych kwartałach, jest tu widoczny efekt porównania do ubiegłego roku, gdy prowadzono sprzedaż licencji do zagranicznej spółki powiązanej, spoza Grupy, przy niewielkiej marży. Od 2024 r. zaniechano takiej sprzedaży, co skutkuje wzrostem rentowności segmentu z 9,1 proc. do 20,9 proc. i wzrostem zysku netto o 3,7 proc. w porównaniu do trzech kwartałów ubiegłego roku.
Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 64,6 mln zł (-12,7 proc. r/r), co jest głównie efektem zmian dotyczących sprzedaży licencji.
Szefem rady nadzorczej Kino Polska TV od maja ub.r. jest Johannes Bert Troelstra. 66 proc. akcji spółki ma SPI International, którego właścicielem od trzech lat jest Canal+ (latem ub.r. przejął pozostałe 30 proc. walorów).
Dołącz do dyskusji: Grupa Kino Polska zarabia więcej na reklamach. Zysk w górę o 60 proc.
Filmboxy to wciąż nieporozumienie jako marka premium - Family i Action wciąż nadają w SD (helloł! mamy 2024 rok)... do tego brak oczywistych funkcji jak wybór oryginalnej ścieżki audio (mam na myśli całą paczkę Filmbox) i napisów.