Grupy TVP i TVN na czele oglądalności w 2022 roku
W 2022 roku najwyższy łączny udział w rynku telewizyjnym wśród grup głównych nadawców miała Telewizja Polska. Z kolei wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat na czele znalazło się TVN Warner Bros. Discovery - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w 2022 roku wyniósł 27,79 proc. To o 1,66 proc. mniej niż w 2021 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Udział wszystkich stacji TVN Warner Bros. Discovery w zeszłym roku wyniósł 22,43 proc., czyli o 2,31 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Trzecie miejsce zajęła Grupa Polsat, której łączny udział uplasował się na poziomie 21,49 proc., o 5,58 proc. mniejszym niż w 2021 roku.
Tuż za podium uplasowały się dwie stacje, należące do Telewizji Puls. Ich średni miesięczny udział wyniósł 4,48 proc, po spadku o 13,18 proc. Czołową piątkę uzupełnia Grupa Kino Polska (2,35 proc.; w dół o 8,20 proc.).
W top 10 uplasowały się jeszcze tacy nadawcy, jak: Paramount Global (1,83 proc.; - 7,58 proc.), Disney (1,71 proc.; - 1,16 proc.), Canal+ Polska (1,50 proc.; + 15,38 proc.), Modern Times Group (0,75 proc.; + 5,63 proc.) i Turner Broadcasting System (0,59 proc.; - 26,25 proc.).
- Spadki TVP faktycznie nie są duże i tutaj myślę, że wpływ miało kilka czynników: na pewno Mundial zrobił swoje, ale zawirowania z HEVC oraz dodanie nowych kanałów myślę że bardziej pomogły - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, prezes zarządu Media Context.
- Spadki TVN-u utrzymują się w długofalowym trendzie, więc tutaj nie doszukiwałbym się jakiejś filozofii za tym. Zaskakuje natomiast duży spadek Polsatu. Może to być efekt tego, że Polsat jako grupa najbardziej stracił na zmianach w standardzie nadawania, bo główni „winowajcy” tego spadku to TV4 i TV6. Najbardziej zastanawiający jest jednak, moim zdaniem, ogromny spadek udziału TV Puls. Oczywiście zyskuje „others”, czyli głównie streaming i to ma ogromny wpływ na wyniki wszystkich nadawców - pytanie zasadnicze ile z tego co zyskało others jest faktycznym wzrostem udziału w czasie oglądania, a ile poprawą w metodologii badania - analizuje ekspert.
TVN Warner Bros. Discovery na czele w 16-49
W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała Grupa TVN Warner Bros. Discovery. Jej średni wynik w 2022 roku to 24,24 proc., o 5,50 proc. mniej niż w 2021 roku.
Druga była Grupa Polsat. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym roku miały łącznie 21,52 proc. udziału, po spadku o 10 proc.
Podium uzupełnia Telewizja Polska, której wynik w 2022 roku wzrósł o 0,67 proc. do 19,47 proc.
Wynik czwartej Grupy TV Puls to 5,24 proc., po spadku o 18,13 proc., a piątego Paramount Global - 2,42 proc. (w dół o 11,03 proc.).
- To że największy wpływ na zmiany udziałów tych największych nadawców wpływ miały zawirowania HEVC może świadczyć to co wydarzyło się z nadawcą Kino Polska, który traci udziały po raz pierwszy od 3 lat i tutaj oczywiście główny winowajca to Stopklatka - komunikuje nam Bartosz Zientek.
TVN Warner Bros. Discovery wyprzedziło Grupę Polsat w 16-59
Wśród widzów w grupie 16-59 na pierwsze miejsce awansowała grupa kanałów należąca do TVN Warner Bros. Discovery (23,40 proc.; - 3,62 proc.), która wyprzedziła Grupę Polsat (22,23 proc.; - 9 proc.).
Dołącz do dyskusji: Grupy TVP i TVN na czele oglądalności w 2022 roku