Grupa TP: 0,5 mln klientów usług tv, mniej abonentów Neostrady
Na koniec września br. z usług telewizyjnych Grupy TP korzystało 497 tys. osób. Operator ma prawie 2,3 mln klientów oferty internetowej, z których coraz mniej wybiera Neostradę, a coraz więcej – dostęp bezprzewodowy.
Z końcem III kwartału br. z usług internetowych Grupy TP korzystało 2,27 mln osób, czyli dokładnie o 8 tys. więcej niż trzy miesiące wcześniej, a o 9 tys. mniej niż rok wcześniej. Wśród tych klientów zdecydowana większość – 2 mln i 2 tys. – to abonenci Neostrady. Przy czym liczba klientów tej oferty zmalała w ciągu kwartału o 18 tys., a w ciągu roku – o 99 tys.
Z drugiej strony coraz więcej osób korzystających z internetu w TP wybiera dostęp bezprzewodowy (oferowany pod marką Orange Freedom). Na koniec września takich klientów było już 121 tys., czyli o 20 tys. więcej niż trzy miesiące wcześniej, a ponad dwa razy więcej niż przed rokiem.
Ponadto coraz więcej osób na łączach TP korzysta z usług innych operatorów internetowych. Na koniec września takich klientów było 515 tys. w modelu BSA, a 101,7 tys. w modelu LLU.
Grupie TP przybywa też klientów usług telewizyjnych, które wykupuje już 22 proc. użytkowników internetu dostarczanego przez operatora. I tak na koniec września z telewizji satelitarnej TP korzystało 383 tys. osób, co oznacza wzrost o 43 tys. w ciągu kwartału, a o 207 tys. w ciągu roku. Zdecydowanie mniej dynamicznie rośnie baza klientów usługi IPTV operatora, z której na koniec III września korzystało 114 tys. osób.
W III kwartale br. od jednego klienta swoich usług internetowych Grupa TP pozyskiwała miesięcznie 56,9 zł. To o 30 gr więcej niż kwartał wcześniej, za to 1,1 zł mniej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Grupa TP: 0,5 mln klientów usług tv, mniej abonentów Neostrady