Grupa TVN przejmuje sprzedaż reklam w stacjach Viacomu od Atmedia
Od stycznia 2013 roku Grupa TVN zajmie się sprzedażą reklam m.in. w stacjach Viva Polska, MTV Polska i Comedy Central, dotąd obsługiwanych przez Atmedia. To efekt umowy zawartej między TVN Media a Viacom International Media Networks.
TVN Media odpowiadać będzie za sprzedaż reklam w muzycznych stacjach Viva Polska i VH1 Polska, młodzieżowym kanale MTV Polska, filmowych Comedy Central i Comedy Central Family, dziecięcym Nickelodeonie oraz lifestylowej stacji Viacom! Blink. W okresie od stycznia do września br. łączny udział tych kanałów w komercyjnej grupie docelowej 16-49 wyniósł 2,7 proc. (dane Nielsen Audience Measurement).
- Dotąd porozumieliśmy się z Viacomem w sprawie sprzedaży reklam w telewizji. Rozmowy będą jednak kontynuowane, bo jesteśmy zainteresowani pełną obsługą reklamową tego nadawcy, także dotyczącą jego stron internetowych (obecnie obsługuje je Arbonetwork - przyp.) - mówi Wirtualnemedia.pl Karol Smoląg, rzecznik prasowy TVN. Spółka nie podaje na jak długo podpisana została umowa z Viacomem.
Przez ostatnie 12 lat sprzedażą reklam w stacjach Viacomu (wcześniej pod nazwą MTV Networks Polska) zajmowało się biuro Atmedia. W 2005 roku nadawca ten zmienił brokera na Discovery Media, by rok później wrócić do oferty Atmediów.
- Możliwość dalszej wykluczyły w tym roku nasz biznesowy realizm i fakt, że jesteśmy niezależnym biurem reklamy, finansującym działalność z prowizji od nadawców. To oznacza, że nie szarżujemy z propozycjami, które mogłyby rzutować na biznes innych naszych klientów i kondycję finansową spółki - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Marcin Boroszko, prezes Atmedia.
Boroszko zapowiada, że spółka prowadzi rozmowy z kilkoma grupami telewizyjnymi spoza portfolio i negocjuje warunki współpracy z kolejnymi wydawcami internetowymi. Mimo zniknięcia z oferty Atmediów stacji Viacomu w firmie nie będzie zwolnień ani restrukturyzacji.
Kanały Viacomu będą sprzedawane w ramach uruchomionego przez TVN w 2011 projektu Premium TV, zajmującego się obsługą reklamową nadawców spoza Grupy TVN. - Współpraca z kanałami Viacom pozwoli poszerzyć ofertę dla naszych klientów. Dzięki dotarciu do różnych grup demograficznych nasze produkty wzmocnią się zarówno w obszarze jakościowym jak i ilościowym - mówi Andrzej Karasowski, dyrektor Premium TV.
Od dwóch lat biuro TVN Media sprzedaje reklamy w TV Puls (obecnie też w Pulsie 2) i w kanałach muzycznych 4fun Media (4fun.tv, rebel:tv, TV.Disco). Czy ta współpraca będzie kontynuowana w przyszłym roku? - Nie mam żadnych informacji wskazujących, by coś się miało zmienić w tej sprawie - odpowiada Smoląg.
Dołącz do dyskusji: Grupa TVN przejmuje sprzedaż reklam w stacjach Viacomu od Atmedia